Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 3212 ggr
Wilola
2019-04-05 22:09

Barnsligt utseende

Jag är 18, men folk tror mig inte när jag säger det, jag ser ut att vara max 15. Är jättetrött på att bli behandlad som ett barn och att höra "vaa jag trodde du var 14". Vad kan man göra för att se äldre ut? Jag hatar smink så det är inte ett alternativ

Annons:
icalena
2019-04-05 22:36
#1

Smink är ju det lättaste om man vill ändra i sitt utseende. Annars är det väl att vänta in tiden bara så kommer du se äldre ut så småningom. Att plastikoperera sig så man ser äldre ut verkar ju inte klokt.

Äppelsnäckan
2019-04-05 23:31
#2

Vilken frisyr har du? Vilka kläder använder du?

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Melinas
2019-04-12 17:55
#3

Det är inte lätt för många så du är absolut inte ensam om det.

Testa att prova en ny stil. Klädval, frisyr… som du givetvis ska trivas i.

Prova många så kommer du hitta något som gör att du ser mer vuxen ut.

Att få chansen att vara ett pedagogiskt stöd - är livets kallelse

Gaara
2019-04-14 12:59
#4

Antingen byta klädstil och frisyr eller bara acceptera det. När du blir äldre kommer du troligtvis uppskatta att se yngre ut. Så var det för mig i alla fall. Har alltid sett yngre ut än vad jag är och det var väl kanske inte jättekul när man var yngre. Men i din ålder så började jag tycka att det var komiskt i alla fall. Har haft mycket kul åt alla hakor som fallit ner på folk när jag talat om hur gammal jag är. XD Haha! 

Nu när jag snart fyller 33 så är det ju najs att se ut att vara i äldre tonåren - yngre 20 årsåldern. :) Men det är så jag känner.

citytjejen
2019-04-15 10:34
#5

Jag hade samma problem när jag var 18, folk som inte kände mig trodde jag var 14-15. Om du inte vill använda smink så kanske "rätt" typ kläder och frisyr kan hjälpa till att göra så att du ser äldre ut? Men annars är det bara att stå ut, det är bara när man ung som man inte vill se ung ut 🙂

/Christina

[Devya]
2019-04-17 09:15
#6

#4 Håller med. Jag är 32 (blir 33 år) och de flesta har trott att jag varit 18 år. Det mest komiska var då jag och min man skulle köpa en skivspelare och åkte hem till dem. Mannen öppnade dörren och sa oj vad roligt, en pappa och hans dotter… Min man är 4 år yngre än mig.

Jag tycker det är mest roligt faktiskt. Med min syster är det kanske lite värre. Hon är 43 år och på långt håll så tror folk att hon är 14 år gammal. Det är kanske mindre roligt! Hon har åtminstone inte sett nöjet i det men sen igen har hon dålig klädsmak och klär sig i kläder som gör att hon ser löjligt ung ut. Om hon skulle klä sig mer vuxet så skulle hon se lite äldre ut åtminstone.

Kläder gör otroligt stor skillnad måste jag säga.

Annons:
-Aida-
2019-04-20 22:43
#7

Jag blir 28 i år och ser också löjligt ung ut, jag har dock inga planer på att förändra mitt utseende för jag orkar helt enkelt inte. De är dessutom lite roligt när de på krogen eller i kassan på ica glor och granskar ens ID och verkar tro den är fake på något vis. De jag kan tycka blir svårt är att få kontakt med folk i min egen ålder, känns som att jag behöver berätta min ålder de första jag gör för att de ska prata med mig ens.

TheaV
2019-04-21 22:41
#8

Kläder, frisyr och smink gör väldigt mycket, i alla fall för mig. När jag går osminkad med utsläppt hår i typ en hoodie får jag visa leg på Ica för att köpa Red bull. Jag fyller 30 nästa år 😂

[EM_L]
2019-04-30 22:44
#9

Jag skulle säga att kläder och frisyr kan få en att se både yngre och äldre ut.

Det "förändrar" ansiktet en aning tycker jag.

När jag ex har lsmutsigt hår, inte har tvättat ansiktet, kläder som gul t-shirt och trasiga mjukisbyxor som är mina nattkläder så ner jag inte alls speciellt gammal ut och kan stå och titta på mig i spegeln och tänka. "Usch, jag kan inte vara snygg"

Och sedan en halvtimme senare med rent tvättat hår, tvättat ansikte där jag tagit bort pormaskar, ett par snygga byxor som är snake mönstrade, någon söt topp och utsläppt hår så ser jag vuxnare ut.

Bara att byta från hästsvans till att låta håret vara utsläppt får mig att se äldre ut och snyggare haha.

Så du får prova dig fram med kläder och frisyrer  som får dig att se äldre ut.

[rumelle]
2019-05-01 10:05
#10

Håller med om att kläder och frisyr kan göra mycket. Se bara på Justin Bieber i keps, ovårdat halvlångt hår och kläder som är alldeles för stora, han ser ut som en övervuxen tolvåring! 😂

Skogsväsen
2019-05-02 06:22
#11

Jag tror längre hår kan göra att man ser äldre ut.

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

Skogsväsen
2019-05-02 06:40
#12

Personligen så tycker jag att jag ser ut som 14 efter min senaste klippning hos frisören då mitt hår blev kort (strax under axlarna) och lite uppklippt, jag är mycket äldre än så. Men jag skickade en bild till min kompis och han höll inte med att jag såg så liten ut så det var skönt (och samtidigt en liten besvikelse för en del av mig vill se ut som jag såg ut förut).

När jag var yngre, ca 16-18år så hade jag tagit en bild på mig och mitt syskon från biosalongen och lagt upp på facebook och min ena klasskamrat från gymnasiet skrev att jag såg ut som 12år och fick 7 likes.

Det var kanske lite som på skämt men jag såg mycket yngre ut då än vad jag gör nu. Jag tror mitt ansikte har förändrats en del från ca 22års åldern. Fått lite mer vuxna drag skulle  jag säga, större käke och kindben eller något.

Jag personligen skulle säga att det kan vara bra att lära sig att tycka om sig själv och sitt utseende. Inte fokusera på det negativa utan fokusera på styrkorna. -

Få positiv energi vid tanken om dig själv som lyser inifrån och ut. Jag tror att det är bra för oss att känna oss fina! Och då ska det inte behöva komma från någon annan som säger "vad fin du är." utan snarare från oss, till oss.

Att andras ord inte ska kunna påverka oss: "Vad gammal du ser ut." Jaha tycker du det? Vad trevligt. Det tycker inte jag. "Vad liten du ser ut, du ser ut som ett barn!" Är det så du känner? Jaha, så känner inte jag iallafall.

Jag vet inte det bästa sättet att hantera din situation dock och jag hoppas att du hittar din väg som känns rätt för dig. Med tiden så blir vi alla gamla till slut. :)

PS. jag ogillar också smink.

Om du vill skriva av dig till någon så finns jag här. 

[Forest]
2019-05-03 20:57
#13

Varför inte lite smink som maskara ? Tar minimalt med tid att ta på. Håret o kläder kan man fundera på. Jag är kort smal fått visa legg på cigg då 33 år köpte även glass till barnen som var med mig 🙊 Jag tog själv legg på en tjej som var 28år visst hon såg väl ut som 20 glad söt tjej hon visa gärna lägget och jagg sa njut det vänder vid 35 😉😉😉

Annons:
Kyllan56
2019-05-04 12:16
#14

Det är som du beskrev mig, som ung Wiola! Jag känner med dig!

När jag var 18, trodde folk jag var femton. När jag var 40 år fick jag visa leg. på systemet. Jag led av mitt barnsliga utseende, som många i min familj har haft som barn

Idag förstår jag att det är oerhört frustrerande.

Idag när jag är 63, tror folk jag är tio år yngre.

Svårt att ta till sig men det vänder! Ju äldre du blir desto större fördel blir det!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Gaara
2019-05-16 15:43
#15

#6 Hahaha! Sånt är så komiskt! XD Vet en gång när jag var runt 25 och det kom försäljare från nåt telebolag och ringde på… Jag öppna dörren och en av de två killarna utanför säger "Hej! Har du mamma eller pappa hemma?" XD Jag flinar till och säger "Det är jag som bor här!" Hans kollega tyckte det var så sjukt pinsamt så han var tvungen att vända sig om. XD

Jag tycker man ska ha den stil man känner sig som sig själv i oavsett om kläderna får en att se yngre ut eller inte. Själv tänker jag köra på färgglada ungdomliga kläder tills jag dör oavsett om det är i dag eller när jag är 100 bast. :) Men då måste man också kunna ta att folk kan döma en för kläderna tyvärr. 

Vet en kollega jag hade förut som var en äldre man. Han pratade med mig angående klädstil då hans barnbarn i yngre tonåren hade liknande min stil, men att hon tyckte det var jobbigt när alla tittade. Det är liksom något man får ta om man klär sig utstickande t.ex. XD Jag har aldrig sett det som ett problem. Jag vet att det finns mycket att titta på och det är bara för folk att kolla. Jag märker det liksom inte ens.

Till TS. Men så har jag ju inte heller något problem med att folk tror att jag är yngre än jag är heller. Tycker bara det är synd att man ska ändra sin klädstil och sitt utseende för att folk tror man har en annan ålder. Där man kan behöva leg, ha med leg, där du inte behöver leg, skit i vad folk tror. Rätta dem och om de fortfarande tror du är yngre så låt dem tro det. Ålder är ändå bara en siffra. Du klarar dig ändå. :)

Upp till toppen
Annons: