Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1277 ggr
powerade
2019-04-03 08:04

Vax för ögonbryn

Söker något att sätta ögonbrynen med så dom inte hänger ner. Provat typ "mascara" för ögonbrynen men tänk er ett hår med för mycket hårgele. Så såg det ut. Vet ni nån bra produkt som gör att dom sitter på plats? Har 100% naturliga bryn så vill bara dom ska ligga där dom är hela dagarna o inte hänga neråt.

Annons:
Honestyisdead
2019-04-03 11:42
#1

Hårspray. Spraya lite på ett finger och dra över brynen

[Urfokus94]
2019-04-03 17:16
#2

Vax tar man bort med, så blev lite förvirrad Men jag misstänker du köper en billigare ögonbrynsmascara? Jag hade en från hm förut som gav effekten du beskrev Nu har jag denna https://www.apotea.se/dr-hauschka-brow-and-lash-gel-00-translucent Tar man ett tunt lager o väntar lite så syns det inte på sättet du beskriver (är min upplevelse dock)

[Urfokus94]
2019-04-03 17:16
#3

Vax tar man bort med, så blev lite förvirrad Men jag misstänker du köper en billigare ögonbrynsmascara? Jag hade en från hm förut som gav effekten du beskrev Nu har jag denna https://www.apotea.se/dr-hauschka-brow-and-lash-gel-00-translucent Tar man ett tunt lager o väntar lite så syns det inte på sättet du beskriver (är min upplevelse dock)

Honestyisdead
2019-04-03 18:03
#4

#3 Finns ju stylingvax också.

powerade
2019-04-03 18:31
#5

Ja tänkte mer stylingvax Men bra tips #1 ska se om ja hitta nå hårspray hemma. #2 köpte typ den enda som fanns på kicks. Blev som så mycket på brynen av den även om man försökte ta lite:( ska kika:)

[Urfokus94]
2019-04-03 22:35
#6

#4 jo de vet jag. Men jag mena att jag blev förvirrad. ;)

Annons:
Maria
2019-04-04 08:44
#7

#5 Spraya lite på handfatet och doppa fingret så kan du avgöra mängden själv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Forest]
2019-05-05 20:15
#8

Jag tar hårspray lr hårgele. Jag har tvättat en maskaraborste och tar spray/gel på handflatan sen på borsten o kammar lite uppåt. Jag har inga buskiga bryn väldigt korta är dom så målar dit ögonbryn med hjälp av brynskugga (som matt brun ögonskugga) 😊

Kaninsvans
2019-05-27 11:35
#9

(hoppar in lite sent) Har hört att tvål ska funka riktigt bra. Tydligen ska make up-artister (sådana utbildade då) använt det i decennier för att det funkar så bra. Har inte provat själv eftersom jag inte behöver, så kan tyvärr inte ge en personlig åsikt om det, men kanske värt att prova för en tvål kostar ju inte alls mycket, och om du inte skulle gilla det kan du ju bara använda den att tvätta händerna med eller något. Det ska vara en hård tvål (inte flytande) och helst transparent (kan vara färgad, den färgen syns inte, men inte helt vit t.ex) och så ska man tydligen bara blöta en ren mascaraborste/"spoolie" och gnugga lite i tvålen och sedan på ögonbrynen. Bara att googla "soap for brows" eller liknande så kommer det upp massvis av videor om det som förklarar mycket bättre än vad jag kan.

Upp till toppen
Annons: