Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 982 ggr
pallonhaj24
4/1/19, 4:38 PM

Känna trådarna spiral

Satte in hormonspiral för två veckor sedan. Känner verkligen inga trådar. Ringde UM som sa att det inte var någon fara, men på bipacksedeln står det ju att man ska kunna känna dem? Vad har ni för erfarenheter med trådarna?

Annons:
OlgaMaria
4/1/19, 4:47 PM
#1

Då jag hade kopparspiral kände jag efter trådarna några gånger i början men tyckte det var ganska psykiskt jobbigt att försöka leta efter dem - eftersom man blir orolig om man inte hittar dem. Släppte det och slutade känna efter. Hade inga problem…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lona
4/1/19, 5:05 PM
#2

Kände dem inte heller, barnmorskan sade inte ens till att man skulle känna efter emellanåt.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

sp0ngeb0b
4/1/19, 5:37 PM
#3

Om personalen på UMO sa att det inte är någon fara, så är det säkert inte det heller 🙂

Jag skaffade min spiral för snart 3,5 år sedan och har känt efter kanske 5-10 ggr under den tiden, mest i början. Har då känt trådarna men de är verkligen små. Nu vet jag inte när jag senast kände efter, var säkert ett år sedan. Inte haft några problem. Tror som sagt inte att det är någon fara, lita på dem på umo :) Dessutom har du väl någon typ av uppföljning snart där de kollar så att allt ser bra ut?

pallonhaj24
4/1/19, 10:10 PM
#4

#3 Skönt att det funkat för dig! Barnmorskan ansåg inte att uppföljning skulle vara nödvändigt.

[Forest]
4/2/19, 11:23 AM
#5

Jag kände inte några trådar av mina spiraler.

Upp till toppen
Annons: