Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 350 ggr
Anonymos
2019-03-27 08:59

Sköldkörtelproblem?

Sedan jag var tonåring har jag fått höra att oregelbunden mens kan man ha och när min sexlust försvann för cirka 2 år sedan utan anledning fick jag höra att "det är vissa som inte känner sig upphetsade men man kan ha sex ändå. Det är fullt normalt" (av barnmorskorna på umo). Ändå kände jag att det var olikt min kropp och att det var något som var fel redan då! Under senaste året har jag varit så trött, jag har inte kunnat sitta i en soffa utan att känna att jag måste sova. Måste alltid sova på dagen för att inte krascha helt och hållet. Hår tappar jag väldigt mycket av och jag har nog aldrig kunnat ha utväxta naglar för att de skivar sig. Mina blodvärden har sett bra ut vad gäller vitaminbrist och järnbrist, inga problem alls. Men när jag pratade med min mamma som har hypotereos började jag inse mer och mer att mina symptom påminner om den sjukdomen. Sedan liten har jag till och från haft muskelvärk, framförallt i benen, och gått på utredningar som inte visat något fel. Har till och från skrovlig röst, som en klump i halsen och svårt att svälja, kli på halsen, svullen hals, svullen kropp, nedstämdhet. 

När jag ringer VC så tycker de inte att det är tillräckligt akut och bokar in mig på en tid längre fram. Nu är jag sjukskriven för att jag är så trött och har sån klump i halsen. Vet inte vad jag ska göra längre! Tröttheten är outhärlig och det känns inte som att jag tas på allvar någonstans. 

Vad gör man? Någon som har problem med sköldkörteln och känner samma sak?

/Anonymos

Annons:
Upp till toppen
Annons: