Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 633 ggr
[EM_L]
2019-03-25 18:53

Mens två veckor efter mens?

Hej!

Hade mens för ca två veckor sedan. Tror till och med mindre än två veckor sedan.

Idag när jag kommit hem från skolan och behöver gå på toa så ser jag blod i trosskyddet.(Använder trosskyd varje dag för det känns fräschare)

Bytte bara och undrade varför eftersom det var ca två veckor sedan jag fick min mens som jag då hade i en vecka.

När jag kommer hem från promenaden med hunden och går på toa igen så har nytt blod kommit. Det kommer även blod på pappret.

Inte så mkt nu dock för några minuter sedan.

Kan det ha varit en mellanblödning? Fick min första mens för ett och ett halv år sedan och tycker själv att den har blivit lite mer regelbunden nu.

Har inte ändrat kost eller livsstil. Äter som jag ska. Varit vegetarian sedan ett år tillbaka. (Äter fisk dock)

Det som möjligtvis kan vara något är att jag hade en slitig vecka förra veckan med två kilometer till praktikplatsen och två kilometer därifrån. Långa promenader som kanske motsvarar 1.5 kilometer med hunden.

Så kan detta bara vara en mellanblödning?

Annons:
Florine
2019-03-27 00:00
#1

Det kan vara en mellanblödning, ja. Se hur länge blödningen pågår. Du kan blöda lite när du har ägglossning vilket passar in tidsmässigt om du ska ha mens  igen  om cirka 2 veckor. Oroa dig inte :)

Upp till toppen
Annons: