Annons:
Etikettkillsnack
Läst 984 ggr
Anonym
Anonym
2019-03-24 20:22

Överraska pojkvän

Okej, postar anonymt så han inte får reda på något. Men det är så att min pojkvän är borta i veckorna på jobb och sover då inte i sin egna lägenhet, utan den står tom. Denna helgen har han varit dålig och inte tagit hand om tvätten eller städat efter sig. Tänkte då åka dit i veckan (jag har nyckel) och städa hela lägenheten, tvätta och tills han kommer hem köpa sushi och ställa i kylen. Jag jobbar kväll när han kommer hem. Är det något jag kan göra utan att han på något vis skulle bli arg på mig? Rotar ju runt i hans saker utan att han vet någonting. Help a siter out :*

Annons:
[dynamitella]
2019-03-24 20:34
#1

Det kan du svara på bättre än vi.
Personligen hade jag blivit jättearg om någon grävde bland mina grejer utan min tillåtelse. Troligen eftersom min morsa gjorde så då jag bodde hemma. Kände mig väldigt kränkt och arg när jag upptäckte det.

Du skulle förstås bara kunna slänga synligt skräp, diska och tvätta. Men öppna inte skåp eller lådor, möblera inte om och försök inte organisera hans saker.

Anonym
Anonym
2019-03-24 21:32
#2

Ska såklart inte rota i hans lådor, utan fixa tvätt/städa undan skräp/diska/byta lakan/dammsuga/damma. Jag är noga med städningen (pedantisk) och det vet han om. Bäddar alltid sängen när jag kommer dit, oavsett om han ligger i den eller inte :D

Bjornberg
2019-03-24 22:28
#3

Om jag själv uttryckt att det är väldigt stökigt och att jag inte haft tid att städa själv hade jag blivit jätteglad över en sån överraskning! Däremot vill jag inte att någon rotar runt för mycket utan min vetskap, skulle inte heller uppskatta om någon organiserade om mina grejer så jag inte hittar något. Men att plocka bort skräp som ligger synligt, samt diska osv skulle jag absolut uppskatta då det inte känns så "privat". 😊

sp0ngeb0b
2019-03-25 18:36
#4

Det är jätteolika från person till person, som de andra säger. När jag var tillsammans med mitt ex (relativt tidigt i förhållandet) var jag hos honom medans han var borta över dagen. Då han var urkass på att städa, mycket pga psykisk ohälsa, gjorde jag det åt honom den gången. Städade lägenheten, diskade osv. Tänkte att han skulle bli glad för det. Vilket han också delvis blev, men delvis mådde han dåligt av det, han sa att han kände sig värdelös som inte klarade av att städa och det blev sämre när jag gjorde det. Min nuvarande kille är också rätt dålig på att hålla städat så jag har frågat honom om det är okej att jag städar ibland när han inte är där. Han sa att det är fritt fram, han blir bara glad att han själv slipper. Jag personligen skulle väl på min höjd bli glad om någon tog hand om min disk kanske, resten vill jag göra själv. Har lite kontrollhehov, jag föredrar att göra saker själv. 

Så jag skulle nog fråga först. Eller på något sätt försöka luska ut om han skulle bli glad eller inte. Det är ju svårt för man vill ju inte förstöra överraskningen, men man vill ju heller inte göra personen sur eller ledsen.

Upp till toppen
Annons: