Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 950 ggr
powerade
3/3/19, 11:26 PM

Tips för bråkig mage

Min mage har bråkat med mig ett tag nu. Varit uppblåst och bubblig. Känns som en ballong som ska sprängas men luften vill inte riktigt komma ut. Får lätt halsbränna/ känns som det ligger spya i halsen. Går fram och tillbaka. Vikten pendlar mellan 62-65 beroende på. Jobbigt att känna sig som en fotboll om magen liksom:/ Har ni några bra tips för att få magen att samarbeta igen? Funderat på att gå till vårdcentralen men just nu är jag spyless på vården.

Annons:
Honestyisdead
3/4/19, 3:53 AM
#1

Uteslut mjölk , socker och pasta/potatis/ris/mjöl. Råder även till mjölksyretabletter och medicin mot halsbränna.

OlgaMaria
3/4/19, 8:50 AM
#2

Ta probiotika. Är du förstoppad av och till? Finns så mycket man kan göra för att få igång magen bättre men ett enkelt sätt är att ta c-vitamintabletter (utan sötningsmedel och annat) med ett stort glas vatten direkt på morgon före frukost.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

powerade
3/4/19, 10:49 AM
#3

#1 mjölk menar du mjölk helt eller laktos? Vad ska man äta om man inte äter pasta ris och potatis. Är tyvärr väldigt kräsen på mat:/ #2 nä inte förstoppad vad jag upplevt direkt.

Åsa S
3/4/19, 3:12 PM
#4

Så var min mage när jag var ung, vet nu att det berodde på brist på motion och att jag inte regelbundet gick på toa utan höll mig för ofta.

Honestyisdead
3/4/19, 7:43 PM
#5

#3 All komjölk Ersätt med tex blomkål eller gör påsta av tex zuccini. Finns massa man kan göra med grönsaker

Upp till toppen
Annons: