Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 1254 ggr
ks172
2/25/19, 6:24 PM

illamående

Jag har haft det här illamåendet i ca 1,5 år om inte mer. Jag har undersökt min mage på VC men jag får inte riktigt svar därifrån. Det kan vara IBS mage men jag kan inte vara säker, tar IBS tabletter för att inte ha ont i magen, men själva illamåendet går inte över. Jag har tjatat på vc många gånger för att få min mage undersökt. Visst jag har tagit blodprover osv. Men att må illa och vara yr är inte roligt, får även huvudvärk. Vad kan jag liksom göra mer? Är så less på det här. Ibland är illamåendet en kräk känsla å ibland bara lite. Sen äter jag laktosfri mat å osv. En läkare hade sagt att jag var tjock och behövde motionera mer, men det tycker inte jag, är inte världens smalaste men inte tjock, normal bygt.


Annons:
[Justde_]
2/25/19, 8:11 PM
#1

Hur ser din kost ut ?

Gaara
2/26/19, 4:14 PM
#2

Lever du ett stressigt liv?

Caeli
2/26/19, 8:18 PM
#3

Får du i dig tillräckligt med näring (mat och vätska)? Om jag inte äter och dricker tillräckligt blir jag yr, får ont i huvudet och mår allmänt pyton. Kan lätt bli för lite om man jämt mår illa och sedan är man inne i en ond cirkel…

OlgaMaria
2/28/19, 9:54 PM
#4

Har du prövat probiotika? Tycker det hjälper bra mot illamående.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

ks172
3/4/19, 5:06 PM
#5

Kosten är det inga problem med och nån gång så fuskar man. Jag går i skolan i nuläge så det kan hända att stressen dyker upp.

#4 Har testat det men det funkar ingenting på mig.


OlgaMaria
3/4/19, 5:34 PM
#6

#5 Kanske ska testa ett annat preparat…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: