Annons:
Etikettsingellivet
Läst 2376 ggr
Joel95a
2019-02-15 00:02

Förhållanden

Hejsan, jag undrar om det stämmer att snälla killar kommer sist? För det börjar kännas som det. Och var ärliga. Inga vita lögner. Och tänk på titeln: Förhållanden

Annons:
Joel95a
2019-02-15 00:51
#2

Det är något knas. Min lur når inte fram till ditt inlägg.

flocken
2019-02-15 05:07
#3

Nu har jag min erfarenhet att gå på. Jag hade aldrig ens sett åt min man när jag var yngre. Hängde bara ihop med "bad boys" Att jag hittade min man var när jag började jobba och han var min chef. Efter firma fest var jag fast. Senast igår pratade vi om första gången vi träffades. Då var vi yngre och var festival i vårt samhälle. Idiot var min första tanke om han. Men nu 14 år senare är han fortfarande det bästa som hänt mig. O den absolut snällaste. Så ge inte upp. Vi tjejer är lite tröga i början

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Honestyisdead
2019-02-15 10:49
#4

Nej snälla killar kommer inte sist. Skulle aldrig träffa någon som inte är snäll.

vendelay
2019-02-15 11:30
#5

Killar som kallar sig "snälla killar" är aldrig snälla. Sorry, men så är det. Killar som faktiskt är snälla och omtänksamma inser att kvinnor inte är skyldiga dem ett förhållande bara för att de beter sig som en normal schysst människa.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Surpan
2019-02-15 11:45
#6

Håller med #5. Om man är en hygglig människa så går man inte runt och ältar att man "faktiskt är en snäll kille så vad håller alla tjejer på med egentligen".

/Surpan

Annons:
Lona
2019-02-15 12:37
#7

En av de saker jag attraheras mest av när det gäller min partner är just att han är snäll och trygg. Han är "äkta omtänksam", han får inte diverse utbrott, han går inte runt och "spänner sig" eller letar konflikter. Han är sig själv, helt enkelt, och även om en del tjejer förmodligen skulle tycka att han är lite tråkig så är han just den personen JAG vill ha! Jag är för övrigt inte heller särskilt tuff av mig utan hör nog också till den trygga sorten. Det tog mig dock ett antal år att inse att en del killar/män faktiskt uppskattar den typen av partner. En Lonaa som inte raggar runt, flirtar, "lever ut sina känslor".


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

oh-la
2019-02-15 13:56
#8

Jag håller också med #5. Min erfarenhet av "snälla killar" (ett antal, ofta sådana som jag uppfattar som, och uttalat räknat som, vänner) är att de skuldbelägger mig för att jag som tjej inte faller för dem för att de är snälla. Det berättas att jag väljer "bad Boys" och att det var därför jag valde att bli tillsammans med killen, som jag sedan gifte mig med, och inte dem. Min man är den snällaste jag träffat och precis den typ av man jag vill ha. Han stöttar, peppar och låter mig utvecklas utan att sätta mig på en pedistal. Han utmanar mig, ifrågasätter mig när det behövs och står alltid bakom mig i det jag drömmer om och vill. Jag kan fortfarande, 12 år efter att jag träffat min man, få meddelanden från de killar som anser att jag valde en "bad boy" framför dem, och dom försöker fortfarande lägga på mig att jag valde bort dem på grund av att de inte var tillräckligt "bad". "jag var kär i dig och du gav mig ingen chans" fick, och får jag fortfarande höra. Jag kan fortfarande bli vansinnigt trött på inställningen att "snälla killar får inga tjejer". Något som nästan alltid kommer från killar som blivit dissade och inte kan acceptera att det beror på att tjejen de gillar helt enkelt inte gillar dem tillbaks. det måste vara tjejens fel att hon inte fattar hur snäll och bra han är snarare än att man inte blir förälskad i alla man träffar, även om de är snälla.

powerade
2019-02-15 18:17
#9

Jag tror det handlar mycket om man syns tar kontakt o.s.v jag tycker det verkar som "bad boys" gärna tar kontakt med andra människor spexar och visar upp sig os.v. jag ger de flesta en chans sålänge dom kommer över min väg vid rätt tillfällen.

Thotis90
2019-02-16 13:30
#10

Nej! Jag dras inte till "Bad boys" what so ever, utan jag vill ha en karl som är förmögen att visa känslor, som är snäll och kärleksfull.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Zadeira
2019-02-16 14:11
#11

För mig var det hela en mognadsprocess. När jag var yngre drogs jag till "bad boys" för att de ofta syns, hörs och märks. Dessutom hade jag extremt låg självkänsla och tyckte inte jag förtjänade någon som var bra för mig utan nöjde mig med att bli behandlad som skit för att jag kände mig som skit typ. Jag hade liksom inga krav alls på killen.

Sen växte jag upp. Insåg mitt eget värde och lärde mig att jag är värd bara det bästa, och träffade min kille som definitivt inte skulle klassas som bad boy. För jag insåg att jag ville ha och förtjänade att bli behandlad bäst. Jag vill inte ha en kille som sänker min låga självkänsla ytterligare utan behöver en som faktiskt stärker mig och tar fram det bästa i mig. Bad boys tar inte fram det bästa i mig, så de har jag lagt på hyllan och om jag inte hade varit i ett förhållande hade det bara varit "snälla och bra killar" jag hade letat efter nu när jag fyllt 31.

Men, med det sagt innebär "snäll" olika saker för olika människor. Jag tycker inte en kille som är mesig, mjäkig, fjäskig och bara gör allt för mig är särskilt snäll. En sån hade inte varit en bra kille, hur snäll han än var och jag hade inte fastnat för en sådan eftersom det hade handlat om bara mig i princip.

För mig innebär en "snäll" kille en som är ärlig, kärleksfull, omtänksam men vågar utmana mig intellektuellt och både ger och tar. Skulle vilja använda ordet balanserad hellre än just snäll, det faller jag för.

OlgaMaria
2019-02-17 14:23
#12

Snäll är attraktivt. Tyvärr tror jag snäll är något man skyller på, medan anledningen till att man är ensam är någon annan.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
2019-02-18 20:43
#13

Min erfarenhet är tyvärr att de som kallar sig själva snäll är oftast de som är de mest elaka idioterna. Det var en kille som jag träffa på nätet som ville gå på dejt med mig men jag var utomlands och sen tappade vi kontakten. Vi hade skrivit helt chill till varandra om våra tidigare förhållande och att vi borde gå på kaffe någon gång då jag kom tillbaka hem. Vi skrev väl 5 stycken emails till varandra tills det dog ut. Han skrev till mig två månader senare och frågade hur det blev med den där dejten. Då hade jag redan hittat tillbaka till mitt ex så jag tackade snällt nej och då bröt helvetet ut. Han kallade mig hora och pratade om vilken idiot jag var som valde mitt ex som va tydligen en bad boy, att jag borde valt honom som va en "good guy". Han började även spekulera om att jag helt säkert hade ADD då jag förlorade intresset så snabbt för honom. Jag borde alltså haft intresset kvar trots att vi inte hade snackats alls på två månader.. Ehm, javisst… Happy to have dodged that bullet! Fy tusan för idioter som inte kan ta ett nej och sen ser sig själv som världens snällaste kille. Oo

Annons:
ks172
2019-02-20 21:25
#14

När man minst anar det så träffar man på en. Jag har alltid haft en typ av killar jag gillade men det funkade aldrig med de. Sen så träffade jag min sambo som var inte alls min typ, vi jobbade tillsammans och vi började prata m.m. och det började klicka men det tog ett tag innan vi blev tsm för att jag hade låg självkänsla. Idag är jag glad att jag gick på min magkänsla och inte vad mina kompisar sa till mig. Han är det bästa som har hänt mig och jag är ovan att någon tar hand om mig som han gör.


Gaara
2019-02-26 16:37
#15

Jag har bara haft killar som varit snälla på riktigt. Men innan dem så attraherades jag väl av alla sorters killar typ. Alltså både av de som syntes och de som var mer tillbakadragna. Men eftersom jag i ungdomen var väldigt mobbad så aktade jag mig jävligt noga för elaka killar i alla fall. Inte en chans att jag hade velat bli tillsammans med ett svin.

Upp till toppen
Annons: