Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 1634 ggr
Wilola
2/12/19, 1:34 PM

Blåmärken

Vad kan det bero på om man får en massa blåmärken utan anledning? Har säkert 7-8 blåmärken på benen utan att ha slagit mig där

Annons:
Fransu
2/12/19, 2:15 PM
#1

Har dom bara kommit plötsligt? Eller brukar du ha så? Hur som helst bör du kolla upp det hos läkare tycker jag. Blåmärken innebär väl trots allt på inre blödningar.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Wilola
2/12/19, 6:18 PM
#2

#1 Brukar få så, men inte som nu, nu är det liksom massvis med små blåmärken över hela låren

[Urfokus94]
2/12/19, 7:09 PM
#3

Vid väldigt lindrig blödarsjuka är blåmärken ett symtpom, vet det absolut inte är det vanligaste men det kan vara ändå vet ngn som blev förvånad över att hon hade det (men då ska det vara ett problem du haft genom livet)

91Marran
2/13/19, 4:32 PM
#4

Har du fler symptom?

Mvh
Mig

Gaara
2/26/19, 4:48 PM
#5

Jag får så vintertid. Kliar på ben och lår och får i stort sett direkt en massa blåmärken. Är du underviktig eller bara har väldigt ytliga blodkärl så är det rätt vanligt.  Har aldrig kollat upp mitt men har alltid lätt för att få blåmärken men som sagt extra lätt på vintern då det kliar på benen och framför allt låren. Har haft så MINST sedan jag var typ 21 och fyller 33 i år så lär inte vara något farligt för min del i alla fall.

Men om du oroar dig så ska du så klart kolla upp det. :)

koppargaller
3/2/19, 4:28 PM
#6

Äter du kortison? Eller får i dig andra kortisonpreparat?

Annons:
TatsuOni
3/7/19, 4:37 PM
#7

Jag har haft lätt att få blåmärken hela livet och går nog runt med blåmärken på benen 360 dagar om året, så för mig är det normalt

Jag vet sällan var jag har gjort för att få dem. Ibland så är det något enstaka blåmärke och ibland en 5-10 stycken.


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Missmagi
3/8/19, 6:17 PM
#8

Jag brukar få så när jag har järnbrist, kanske är lika för dig?

Upp till toppen
Annons: