Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 795 ggr
IceTee
2/3/19, 6:19 PM

Cysta?

I torsdags kickade ägglossningen in. Jag får extrem värk (kan knappt gå), och äter därför vanligtvis p-piller. Men eftersom jag är som jag är har det varit ett glapp på 2v då jag inte haft några p-piller, och BM har inte haft tider förrän imorgon.
Jag är van vid att ha ont, men de brukar hålla i sig 2-3h och sedan kan jag fungera igen. Den här gången höll det i sig 12h, vilket dessutom höll mig från att sova. Till slut försvann det värsta. Nu finns det bara kvar när jag sitter på vissa sätt, eller när jag går på toa, eller gör vissa rörelser. Problemet är att det blir värre igen. I fredags var det mycket mildare än idag. Tankarna går ju då till om jag kan ha fått en cysta. Men kan det gå så fort? Från inget till skitont? Har aldrig haft det såhär tidigare.
Jag vet självklart att det bästa är att kontakta gyn, men det kan jag inte göra just nu och 1177 brukar bara säga att man ska ta en ipren.
Ska till en barnmorska imorgon, är det värt att fråga henne eller är det läkare/gynekolog som gäller?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Honestyisdead
2/3/19, 6:24 PM
#1

Fråga imorgon.

Upp till toppen
Annons: