Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 1348 ggr
Anonym
Anonym
2/3/19, 12:00 AM

tjockt blod spiral?

hoppas det är okej att vara anonym då det gäller självskadebeteende och jag ivll inte posta öppet om det osm min användare.. 

för några veckor sen satte jag in en hormonspiral och ivkäll hade jag ett sammanbrott igen och behövde skära mig föratt få stopp på tankarna och vända det. blodet är annorlunda och det skrämmer mig. 

först slutade jag blöda och det slutade rinna mycket snabbare än normalt. det som redan runnit klumpade ihop sig till en tjock.. klump och när jag tog tag i den och drog bort den så fick jag med mig en hel sträng blodoch det fanns typ inget kvar på armen. det hände på max ett par till tre minuter. 

är det normalt att blodet tjocknar och ändras när man har spiral?

Annons:
[IdaSoren]
2/3/19, 7:55 AM
#1

Tycker att du ska kontakta 1177 och berätta om detta. Du behöver ju inte berätta att du skar dig själv, du kan ju säga att det var en olycka. Trögflytande blod ger ju generellt en högre risk för blodproppar, så jag skulle inte låta det vara i alla fall. Sedan kan jag inte svara på om spiraler kan ha den biverkningen, inget jag har hört om i alla fall.

Sedan behöver du ju givetvis prata med någon angående ditt självskadebeteende också, men det hör ju inte till denna diskussionen, men ville ha det sagt i alla fall.

Anonym
Anonym
2/3/19, 12:34 PM
#2

jag ska tänka på det. tycker det är jättejobbigt att ringa. jag har inget emot att berätta vad jag gjorde. är öppen vad jag gör och försöker få hjälp men trots remisser och samtal får jag ingen tid. dom säger att min självmordrisk är låg. 

jag sökte och hittade inget om det heller. blodet rann till undersidan av armen men droppade inte som det brukar utan samlades i en tjock klump som gick att plocka och dra av med randenn somdet rann från eller hur jag ska beskriva det. det känns inte rätt.

Pyttelite
2/3/19, 5:40 PM
#3

Jag tycker att du ska vända dig till mottagningen som satte in spiralen och berätta att du är depressiv efter insättandet. 

Det är en av biverkningarna av läkemedlet. 

Sedan finns det även en ökad risk för blodpropp precis som för p-piller så du behöver ha någon att diskutera dina frågor med.

Vet inte vilken spiral du fått men här har du info om en mkt vanlig variant.

https://fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=19921023000069


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Anonym
Anonym
2/3/19, 5:57 PM
#4

jag var det före också. varit det hela livet. inget nytt med andra ord. ringer mottagningen imorgon och hör vad dom säger. behöver kolla upp smärtorna jag haft ocskå

Pyttelite
2/4/19, 9:28 PM
#5

#4 Jo, jag förstår det. Att skära sig är inget man gör sådär utan då mår man inte bra. Det kan vara så att gulkroppshormonet som finns i spiralen gör det hela värre för dig. 

Jag hoppas att du snart ser en ljusning och att du kan gå vidare lite friskare eller hoppfullare än vad du är nu. 🌺


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Anonym
Anonym
2/4/19, 10:43 PM
#6

nä inte värre än innan. tycker jag blivit lite bättre. återhämtar mig snabbare från attackerna och kan se klarare. lite iaf. kan vara inbillning. 

tack. hoppas på hjälp snart

Annons:
[Forest]
3/14/19, 8:47 PM
#7

6 hopoas du får hjälp så du kan må bättre det är tufft med få rätt hjälp. Det är ju svåtört att bli hörd verkar det som 😞Jag vet exakt hur jäkla svårt det kan vara stöttar son som mår skit då o då (vuxen ung son)😔

Upp till toppen
Annons: