Fysisk hälsa

Skit ont i huvudet

2019-01-23 22:08 #0 av: Alice san

Hej jag är en tjej på 13 år som hade ett problem i somras. En dag när jag skulle sova över hos en kompis så fick jag helt sjukt ont i huvudet. Jag vet hur migrän känns men detta var något helt annat 100 gånger värre. Det var som att alla min blodkärl sprängdes i hela huvudet och det gjorde så ont att jag fick andningsproblem jag trodde jag skulle dö det värkte i precis hela huvudet och det kom bara så där och inte nog med det så spred sig migränen ner till ögonen och det gjorde så ont i ögonhålorna och jag var säker på att jags skulle bli blind jag vet att ni tänker att detta bara var lite migrän nej nej ni förstår inte hur ont det gjorde halva min hand högs av den klar sig men till och med huvudvärken var 10 gånger värre jag viste inte vad jag skulle ta vägen jag kunde i se jag kunde inte röra mitt huvud för då kändes det som att jag blev skjuten. Det var det värsta jag upplevt i mitt liv jag var medveten om att det var någon man behövde åka in på akuten för men jag vägrade ringa ambulans det slutade aldrig värka i precis hela huvudet och jag var halvt blind och detta höll på i två dygn utan pauser. Jag måste få veta nu i efterhand vad fan det var som hände med mig i dem här två dygnen för detta kändes som att föda barn fast i huvudet.

Anmäl
2019-01-23 22:41 #1 av: Åsa S

Det där behöver du nog låta en läkare reda ut vad som hände det enda jag vet som kan ge mycket smärtsamma huvudvärksanfall är Hortons huvudvärk, när jag var gymnasielärare hade jag en elev som hade denna åkomman med mycket smärtsamma huvudvärksanfall och är det nått sånt behöver du hjälp med smärtlindring.

Anmäl
2019-01-23 22:52 #2 av: Hera

Låter som migrän.  Det kan vara ett helvete. Många åker in till akuten första gången dom har ordentlig migränanfall just för att det gör så ont.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2019-01-24 04:04 #3 av: Devya

Migrän beter ju sig på det viset. Jag fick migrän då jag var gravid och det var otroligt hemskt. Det passar in på din beskrivning förutom att jag även spydde, vilket också kan hända vid migrän.

Min mamma får också migrän och blir då tillfälligt blind på ena ögat. Hon måste ligga helt stilla i ett mörkt och tyst rum. Inte all värkmedicin fungerar heller för henne utan bara en sort vill fungera då.

Du pratar om lite migrän är det inte men migrän brukar ju oftast vara helt förfärligt. Det är vanlig huvudvärk som inte brukar vara så hemsk.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.