Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1865 ggr
Fridaaaa
1/23/19, 5:18 PM

Sluta bita på naglarna

Någon som har bra tips?

River och biter, omedvetet. Kommer på mig själv
Stop&väx hjälper inte

Vill inte ha akryl eller gelenaglar.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
ThatPie
1/23/19, 6:28 PM
#1

Det ända som hjälpte mig var att själv verkligen bestämma mig för att jag skulle sluta. Var inte lätt och kom på mig själv hela tiden. Men efter ett tag fick jag slut på beteendet.

Fridaaaa
1/23/19, 7:52 PM
#2

#1 Som jag skrev i #0 har jag redan testat det så många gångermen hjälper inte hur mycket jag än bestämmer mig, för gör det omedvetet och så kommer jag på mig själv när det är försent

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Caeli
1/23/19, 8:15 PM
#3

Tunna handskar på händerna. Fungerar ju inte att ha alltid men kanske när du är hemma eller när du vet att det är extra stor risk för nagelbitning.

BokDuvan
1/24/19, 8:07 AM
#4

Rev alltid av mina naglar förut och kan fortfarande göra det, kan helt enkelt inte hjälpa det. För mig funkar det definitivt att måla de, vet inte varför men när jag hade målade naglar rev jag aldrig av naglarna. Gick en period utan och genast började jag dra av de igen så fort de blev lite långaa

ThatPie
1/24/19, 10:41 AM
#5

#1 Ja jag såg det, men gjorde själv det omedvetet och tog mig ett bra tag att lyckas sluta. #4 Nagellack, nu när du säger det, har funkat för andra jag känner! Så kan vara värt att testa.

Surpan
1/24/19, 10:58 AM
#6

Nagelfil i väskan! Jag bet eller rev naglarna såfort jag kände en liten flisa eller ojämnhet i nageln. Som sen bara blev fler och fler såklart när man bet/rev… Så jag började ha en nagelfil med mig hela tiden och fila ner flisan varje gång istället. Funkade kanon.

/Surpan

Annons:
[Forest]
2/3/19, 9:47 PM
#7

Jag var nagelbitare tills jag gav mig tusan på sluta. Jag vet inte exakt hur jag gjorde men som 6 nämner så har jag även alltid haft nagelfil. Jag börja med fila naglarna jämna sen genomskinligt naglack som skydd den kunde jag sen gno bort men tänderna 😣 men då skrunta jag i bita på naglarna 👍 Sen har jag svaga naglar dom flikar lätt så har inga långa naglar men bitfri sen 17 år tillbaka. Tips nagelfil 👍 något nagellack för okej att pilla bort 👍 lycka till Frida 💪

hejkomochhjälpmig
2/9/19, 11:22 PM
#8

Jag har bitit på naglarna hela livet och slutat flera gånger och börjat bita igen flera gånger. Sett det som att även om jag misslyckas så TRÄNAR jag ändå på att sluta bita på naglarna. Så jag har tränat en hel del. 😃

Jag kör stopp och väx i början för att inte kunna bita omedvetet, när jag känner den bittra smaken blir jag ju medveten om vad jag gör och kan göra ett val att inte bita, blir det inte så för dig?

När de börjar växa ut lite så ser jag till att jag alltid har en nagelfil med mig för att kunna fila ner ojämnheter direkt.  Lackar naglarna med toplack för att de ska hålla bättre också.

Oftast slutar det med att de går av, går av och går av ändå och jag ger upp och börjar bita igen. Nu har jag skaffat akrylnaglar i ett desperat försök att inte börja bita igen, tänkte att mina egna skulle få en chans att växa ut under och sen skulle jag ta bort akrylnaglarna. 

Var supernojjig över att jag skulle hata dem och bli helt handikappad av dem eftersom jag har noll vana av att hantera naglar och dessutom arbetar med händerna hela tiden på mitt jobb samt att förra gången jag provade akrylnaglar bet och rev jag av dem inom en vecka, de var för långa och jag var inte tillräckligt motiverad heller. 

Många gånger när jag har provat olika sluta-bita-metoder har jag ärligt talat varit mer psykiskt inställd på att motarbeta metoden än att försöka få den att fungera för mig, som om jag egentligen helst vill fortsätta bita på dem och inte alls sluta. Känns det igen hos dig?

Men de akrylnaglarna jag har nu är jag jättenöjd med, de fungerar hur bra som helst och de är skitssnygga, supersköna och starka. Tusen gånger bättre än vad mina egna naglar någonsin varit. Jag är så nöjd att jag aldrig vill vara utan akrylnaglar igen!

[Vianca]
2/10/19, 10:36 AM
#9

Jag har varit nagelbitare i flera år. När jag väl bestämde mig för att sluta, bita på naglarna. Så var jag så stolt över att se mina naglar växa ut varje dag. Klarade jag av en dag,så klarar jag mig en dag till. Så resonerade jag med mig själv.

Fridaaaa
2/10/19, 2:24 PM
#10

#8 Jag biter inte med stopochväx, men då river jag istället  :/
Haft såna naglar, men mina blev mjuka under, så vågar intechansa igen, samt dyrt att hålla på att underhålla, tyvärr :/

#9 Bestämt mig massvis med gpnger, men så gör jag det omedvetet :/ Blir lika besviken varje gång jag kommit på mig själv :/

-----

hade låtit bli flera dagar nu, sedan kom dålig dag, så vips kom jag på mig själv, :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: