Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1476 ggr
Fransu
2019-01-14 20:44

Stringtrosor?

Tjejer, kvinnor, tanter och gummor. Tycker ni om stringtrosor?

Jag gillar inte. När jag var i tjugoårsåldern provade jag i perioder att ha string, men nej, det var alldeles för obekvämt. En vän till mig trivs jättebra i string. Hon tycker inte det är det minsta obekvämt. Så som med det mesta, smaken är som baken, delad. 😃

Så av ren nyfikenhet, gillar ni stringtrosor?

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Äppelsnäckan
2019-01-14 21:01
#1

Beror helt på kvaliteten på dom. Är de ostretchiga och sträva så får jag panik, men Calvin Klein har sjukt sköna. Har 2 par och de är mina favoriter. De skär liksom inte in i röven sådär vidrigt som vissa gör. Är 18 om det spelar nån roll, började med string för kanske 2 år sen.

Edit: Vill tillägga att jag faktiskt inte tycker string är särskilt snyggt. Då tycker jag lite högmidjade hipsters eller vad det heter är snyggare. Men kan inte ha det under tighta byxor, får panik på sånt. Blir för mycket tyg som korvar sig och håller på då.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Lona
2019-01-14 21:05
#2

Näe! Obekvämt och känns ärligt talat lite…ohygieniskt.☺️

Föredrar lite mer rejäla trosor, inte så sexigt kanske, men bekvämt!

Edit: Läste #1 och insåg att det nog kan vara skillnad mellan olika stringtrosor. Det är inte direkt Calvin Klein jag har testat, de har nog legat mer åt budgethållet.😊


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

thistletoe
2019-01-14 21:08
#3

Nepp, gillar dem inte alls, föredrar herrkalsonger och har länge gjort. Är 21.

Jojaton
2019-01-14 21:12
#4

Föredrar det under vissa typer av kläder, men generellt tycker jag hipsters är bekvämare, och oftast snyggare. Har dock en vän som uteslutande använder string för att hon tycker större trosor är obehagliga.

Johanna - Instagram

Travis D
2019-01-14 21:13
#5

Är bara 13 och har aldrig testat men tror inte jag skulle gilla string. Jag föredrar boxer trosor (som kalsonger) bekvämlighet kommer först för mig 😁

Kirnzy
2019-01-14 21:31
#6

Jag använder i stort sett endast lite bredare stringtrosor. "Riktiga" stringtrosor som bara är en tråd tycker jag inte om, men de lite bredare har jag använts många år och tycker knappt att det finns några bekvämare trosor, men det är nog lite av en vanesak också..

Annons:
Vrilen
2019-01-14 21:35
#7

Använde thong under den perioden jag hade pojkvän. Tycker dom är ganska bekväma men får jag välja så föredrar jag andra modeller

Scorpio97
2019-01-14 21:39
#8

Om jag bara ska tänka på bekvämlighet är det egentligen ingen skillnad för mig. Har nog aldrig tyckt att ett par trosor var obekväma oavsett modell eller märke. Däremot använder jag inte string för jag tycker inte det är snyggt, men har alltså provat att ha det tidigare. 

Jag går mest efter material och pris när jag köper trosor samt att jag vill slippa spets och sånt till vardags. Oftast blir det boxer eller hipsters. Sen har jag några par snyggare trosor i spets när jag vill klä upp mig.


//Jessie

Tarotstollan
2019-01-14 22:21
#9

Aldrig! Det skall vara bekväma, varma underbyxor som går upp till midjan!
Att de håller in lite både fram och bak är bara ett extra +!😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vendelay
2019-01-14 22:59
#10

Jag har egentligen aldrig testat för jag tycker att det verkar så otroligt ohygieniskt 😂 tror det var någon skolsköterska eller någon från UMO som skrämde oss i klassen med att "stringtrosor är som en motorväg för bakterier att färdas från rumpan till snippan" eller något liknande, så jag har aldrig känt att jag velat prova 😂 Ingen aning ens om det är sant och tycker självklart inte att någon som använder string är ohygienisk, det var bara jag som blev avskräckt 🤪

Jag gillar stora trosor som går ner lite på benen, typ boxers. Inga trosor som åker upp i rumpan pga tycker det är obekvämt.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Maria
2019-01-15 11:00
#11

Haha, nej det skulle nog inte vara så snyggt på min snart 57-åriga rumpa😃

Jag har kommit i den åldern där jag gillar "rejäla" trosor😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Surpan
2019-01-15 11:51
#12

Jag använder aldrig string, använder hipster. Gärna sömlösa.

Ibland har jag dock lite snyggare halvstring i spets eller nått om det är en speciell dag/dejt. 😎 Men det är väldigt sällan.

/Surpan

Fransu
2019-01-15 11:54
#13

Jag har inte tänkt på hygienaspekten faktiskt. Antagligen för att jag aldrig hade på mig stringtrosorna särskilt länge. Bytte till vanliga trosor ganska snabbt.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
[Tuulikki]
2019-01-15 12:25
#14

Jag använder bara boxer eller halvstring/cheekini. Inga mellanting😃 Avskyr "vanliga" string dock.

Carrosh
2019-01-15 14:06
#15

Tyckte det var bekvämt när jag var yngre (men tror mer det handlade om att det var snyggt och lite häftigt då). Nu vill jag ha vanliga trosor, gärna sömlösa.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Milkshake
2019-01-16 00:49
#16

Jag tycker de är bekvämare än många andra trosor, däremot tycker jag inte att det är särskilt snyggt och har nog inte använt string på flera år.

[rumelle]
2019-01-16 11:47
#17

Nej nej nej! Trosor som åker in i baken är det värsta som finns! Skulle aldrig välja trosor som SKA sitta inne i baken. Har provat ett par gånger och det kändes oerhört äckligt.

[Forest]
2019-01-16 20:55
#18

Jag har köpt lite string nu när jag köpte nya underkläder. Men köpte även vanliga i spets o vissa i bommul. Annars var det någ 15 årsen jag hade string senast 😉

Upp till toppen
Annons: