Annons:
Etikettkillsnack
Läst 2699 ggr
[Urfokus94]
2019-01-11 14:13

Dags att göra slut

Jag är en väldigt ensam person, och vart i en långdistansrelation nu i 3 o ett halvt år cirka. Han har blivit det mesta av mitt liv, vi väntar även barn tillsammans(inte planerat men på väg)

Jag känner inte han vill detta lika mycket som jag, jag känner jag drar i alla trådar jag kämpar tills jag sliter håret av huvudet för att få det att funka, för att få till träffar. gråter vid tanken av ensamheten.. har också vart andra bidragande faktorer som jag har svårt att komma över som otrohet.

hur gör jag slut? är att göra slut ibland det bästa? ska man stanna fastän den andra personen inte bryr sig varken eller längre.

Annons:
MonicaLagerquist
2019-01-11 14:34
#1

Mår du dåligt av förhållandet så är det nog bättre att göra slut och försöka att gå vidare.

Stolt ägare till fem La permer

Maria
2019-01-11 14:36
#2

Har du in kille som inte bryr sig om vare sig dig eller kommande barnet så är det nog hög tid att avsluta förhållandet.

Hur du ska göra det vet du nog bara bäst själv. Lämpligt är väl när ni träffas och kan prata ordentligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Urfokus94]
2019-01-11 14:45
#3

så otroligt svårt att veta i hjärtat vad som är rätt beslut, men jag kan inte bara dra i alla trådar för att få de o funka. har ngn annan gjort slut trots dem var tveksamma?

500
2019-01-11 16:11
#4

#3 Det är det nog många som gjort. Senaste gången jag gjorde det satt både jag och han och grät trots att det var jag som bestämt att det inte funkade längre. När vi väl var ifrån varandra så kändes det mycket bättre. Det var också ett långdistans förhållande på nästan 4 år och jag var extremt tveksam innan jag gjorde det.

[Urfokus94]
2019-01-11 18:16
#5

#4 vill du berätta varför det kändes rätt, känns beslutet fortfarande rätt?

Skorpan19
2019-01-11 18:20
#6

Har du sagt så som du känner till din partner? Vad får du för respons då?

Annons:
[Urfokus94]
2019-01-11 19:18
#7

#6 han vill inte göra slut, men han vill inte lyfta ett finger för att göra det bättre eller finnas där. det känns som jag är något bekvämt att ha, men inget han vill kämpa för. jag däremot är över öronen förälskad, och tror livet skulle vara över utan honom. det finns ingen jämn balans i ett sånt förhållande, och han förväntar sig väl alltid bara jag ska bära honom och fixa. Men nu när jag är gravid, och också hormonellt.. så började jag tänka på sånt som sårat mig då jag faktiskt borde lämnat som när han var otrogen och inte tog sitt ansvar för det. Jag skyller inte något på någon, vet inte vad som är rätt beslut att ta. Tror bara jag måste lämna 😕

MonicaLagerquist
2019-01-11 19:24
#8

Hade min partner varit otrogen så hade det inte varit något anat än att göra slut som gällde.

Stolt ägare till fem La permer

224
2019-01-11 22:33
#9

Om ni väntar barn och du är väldigt ensam så gör inte slut, du kommer säkerligen att behöva att ni är två när barnet kommer. :)

Du hade ju valt att stanna trots att han varit otrogen tidigare, hade du velat sticka pga otrohet hade du väl gjort det för längesedan?

Namiko
2019-01-11 23:24
#10

#9 Dom är ju fortfarande två föräldrar oavsett om dom är tillsammans eller inte. Att stanna i ett dåligt förhållande bara för att man har barn är inte rätt väg att gå.

Det är ju dessutom uppenbarligen inte bara otroheten som är fel utan saker som har byggts på under en längre tid. Det är svårt att veta vad man ska göra när man väl står där och partnern varit otrogen, det är helt plötsligt inte lika lätt att veta vad som är rätt och fel för en själv. Att hon stannade när han var otrogen betyder inte att otroheten inte kan väga in i hennes beslut nu.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

500
2019-01-12 10:16
#11

#5 Det kändes rätt för vi hade glidit ifrån varandra. Han åkte inte till mig då jag fyllde år (jag fyllde jämt vilket jag tyckte var lite extra viktigt) för att han hade för mycket att göra sa han. Men sen när min födelsedag kom så åkte han hem till sin familj, vilket var en lika lång resa som det hade varit om han åkte till mig. Då kände jag att det var sista droppen, vi hade växt ifrån varandra och ja prioriterade inte längre varandra så jag ringde till honom dagen efter min födelsedag för att berätta vad jag tyckte. Vi grät båda två och det kändes hemskt då. Men som sagt så kändes livet mycket lättare och bättre när han inte längre var en del av det. Nej, jag ångrar mig inte. Det var nästan fyra år sen och sen dess har jag träffat en ny som jag flyttat ihop med. Det känns helt klart som om jag tog rätt beslut då för nu har jag någon som jag känner verkligen uppskattar mig och visar det. Så jag har aldrig ångrat det beslutet efter det var gjort.

[Urfokus94]
2019-01-12 19:15
#12

#10 Tack ! du satte ord på precis allting.

#9 När någon sårat en så mycket dem är otrogen kommer det som en käftsmäll och jag ville förlåta, men när saker bara väger på varandra blir tyngden helt plötsligt för tung att bära. Jag är fortfarande inte säker, men är det bättre att försöka lappa ihop något trasigt eller att gå vidare? självklart kan han få vara pappa om det är det han vill för jag kommer vara en mamma till mitt barn. Men bättre att vara ensam än i en destruktiv relation, det är ett vuxet beslut. Men fortfarande otroligt svårt delvis pga den ensamheten, men jag har ofta tänkt det är bättre att vara ensam än i något där man själv bara gör allt för att få det att fungera.. man måste vara två för att få en relation att funka. Lite som #5 beskriver har han inte prioriterat mig alls och dessutom under graviditeten det är just graviditeten som gjort att jag börjat fundera på detta mer för det om något borde få en person som älskar en att försöka mer, Han har träffat mig väldigt lite utan någon bra anledning till varför förutom att han är lat, alla initiativ kommer från mig

koppargaller
2019-01-13 22:13
#13

Släpp o gå vidare.

Annons:
line84
2019-01-14 09:29
#14

Jag har gjort slut trots att jag älskade honom och kanske egentligen inte ville göra slut innerst inne. Men det var det rätta beslutet att ta eftersom det inte fungerade, vi var inte bra för varandra. Får han dig att må dåligt, känna dig ensam så är han inte mannen för dig och du kommer må så mycket bättre utan honom. Har han dessutom varit otrogen låter det inte som att han nåt att lita på..  Fokusera på dig själv och det kommande barnet istället. Han kommer förmodligen försöka övertala dig att stanna, lova att bättra sig osv. Men är detta vad du vill får du försöka stå på dig. Lycka till!

Surpan
2019-01-14 11:52
#15

Du har annat att fokusera på nu än att hålla ihop förhållandet, det borde han förstå och lägga in lite kraft för att ta en del av börda och ångest från dig. Men nu gör han inte det så skit i honom och gläds åt ditt barn istället. Planera en framtid med din bebis, se fram emot saker som ni ska göra och fokusera på att vara bästa mamman för ditt barn.

/Surpan

[Forest]
2019-01-16 21:10
#16

Jag bad exet fara åt fanders då var jag gravid i 7 månaden 20 år gammal var jag då. Det kom fram endel som gjorde mitt val enkelt och att bli själv med nyfött barn var inte så jobbigt jag slapp iaf undra vart den andra var o gjorde. Sen visa det sig att han inte alls var redo på ta ansvar och jag hade bra hjälp av syskon o mamna så dom avlasta mig vid behov. Jag kan säga så här du kommer spara energi på fundera på denna kassa kille, fokusen på dig o barnet 💪 Lycka till ❤

[Urfokus94]
2019-01-17 22:30
#17

Tack #16 det är oehört tungt att vara beroende av någons kärlek när dem inte vill tillräckligt. Tungt att lämna, tungt att stanna. Bäst att lämna ☀️

[Urfokus94]
2019-01-19 11:31
#18

Idag kom han, jag ville ge honom en sista chans men jag gjorde slut istället som ni gav råd om det svåraste beslutet är ibland det bästa. Det som fick mig att ta steget var att han började be mig om pengar, och sedan var jag en dålig flickvän om jag inte hjälpte, dålig flickvän rent generellt Det som sticker extra var att när han hade sin otrohetsaffär gav han henne denna kvinnan mycket pengar och lyx och nu är jag gravid, och det är mig han ber om pengar. Jag ska bara hela tiden hjälpa honom men när jag behöver hjälp är han borta ur bilden, slösat år av mitt liv på denna relationen eller så har jag lärt mig något jag gillar inte att tänka att något var i onödan man gjorde rätt beslut i den tidpunkten i sitt liv. Hoppas vi båda hittar bättre och rätt. Jag kommer vara väldigt ensam nu ett tag

MonicaLagerquist
2019-01-19 12:20
#19

KRAM

Stolt ägare till fem La permer

[Urfokus94]
2019-01-19 13:40
#20

tack kram :)

Annons:
Sindri
2019-01-19 17:28
#21

Tuffa, modiga du! 🌺

Ensam är inte alltid stark, men kan bli det. Du och ditt barn är värda ett bra liv, och det kan du skapa åt er när det inte finns en joker med i spelet.

[Forest]
2019-01-20 19:53
#22

Nu slipper du känna dig som en dörrmatta bra gjort 💪 Hoppas vi får läsa hur allt går för dig o bäbisen 👋👍👍👍👍

Upp till toppen
Annons: