Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 2079 ggr
line84
2019-01-09 11:48

Menskopp

Jag har beställt min första menskopp! 😃 Men.. jag får den inte att vecklas ut. Jag viker ihop den, kör upp den men sen vill den inte veckla ut sig. Höll på i evigheter kändes det som, fick ta en paus till slut. Kände mig helt mörbultad nertill 🤦‍♂️ Läste på lite och den ska tydligen mer bak än upp? Alltså bak mot rumpan till? Någon ställning som underlättar införandet innan jag hittat tekniken? Ska testa igen men tänkte bara fråga först om det finns någon so har tips.

Annons:
Maleficum
2019-01-09 11:51
#1

Jag tycker det är lättast att föra in om jag sitter på huk. Då känns det som de "inre bitarna" hamnar mer "rakt" så det är lättare att få allt att sitta rätt.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

line84
2019-01-09 11:52
#2

#1 Tack, ska testa!

Calcifer
2019-01-09 12:11
#3

Jag köpte speciellt glidmedel att använda till en början innan jag fick in rätta "knycket" på hur jag skulle få in den ordentligt. För min del för jag in den, sen snurrar jag på den och då vecklar den i princip alltid ut sig. Ju enklare det är att snurra på den desto säkrare kan jag vara på att den sitter rätt. I början innan du är säker på om den vecklat ut sig ordentligt kan du ju kombinera med binda ifall att det skulle läcka lite för att den inte sitter helt rätt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

line84
2019-01-09 12:13
#4

#3 Tack för svar :-) Jag får in den rätt lätt, problemet är att den inte vecklar ut sig. Som om det är nåt i vägen? Men jag ger inte upp, ska testa igen 😎

[134643]
2019-01-09 15:53
#5

Jag tycker också att det är den svåraste biten, att få den att veckla ut sig, men jag börjar få in tekniken nu. För mig funkar det inte alls att snurra, men däremot fungerar det att trycka ihop den nedre delen av koppen, inte så att man plattar till den mer utan åt motsatta hållet alltså. Ibland får jag sträcka in fingrarna längre upp och liksom peta lite på sidan av koppen också. 

Jösses vad svårt det är att förklara saker ibland haha, är du med alls på hur jag menar? 😃

line84
2019-01-14 09:21
#6

#5 Haha, jag tror jag förstår hur du menar :-) Tack!

Annons:
Sarafiaklara
2019-01-14 14:20
#7

Har du provat olika vikningar? Jag har haft problem med att min kopp läcker och läste då att c-vikningen gör att koppen lättare vecklas ut.

line84
2019-01-14 14:30
#8

#7 Tack för svar :-) Nej, inte olika vikningar. Men det ska jag absolut testa!

powerade
2019-01-15 09:55
#9

Jag draar fingret runt koppen och trycker i väggarna där i om den ej vill väckla ut sig :D

line84
2019-01-18 14:50
#10

#9 Tack för svar :-)

Gaara
2019-02-26 17:48
#11

Ja ibland vecklar den inte ut sig. Då får man föra in ett finger upp till öppningen på koppen så det kommer in tillräckligt med luft i den för att den ska veckla ut sig helt. :)

line84
2019-02-26 20:09
#12

#11 Tack!! Jag har fatiskt inte testat fler gånger, skjuter liksom på det. Ska göra ett nytt försök imorgon 👍

Gaara
2019-02-28 12:39
#13

#12 Så lite så! Lovar att när du väl fått in snitsen och kan dina knep så kommer du älska menskopp. Det gör i alla fall jag. Aldrig känt mig så trygg vid mens som när jag skaffade min. Glömmer ibland bort att jag har mens vilket inte är så bra då jag behöver tömma koppen efter ett visst antal timmar i början på mensen. 😂 Mitt problem som jag hade innan jag lärt mig var första gången jag skulle ta ut den igen… Tog mig en KVART och det slutade med att jag fick googla för att veta tekniken för att ta ut den. 😂Hade ett tåg jag behövde hinna med då också så det blev jäkligt stressigt. Men efter det lärde jag mig. ;)

Annons:
line84
2019-03-03 17:32
#14

#13 Hahah! Låter ändå bra :-) Jag har försökt igen. Den vecklas ut nu men jag är osäker på om den sitter rätt.. Hur mycket ska ”sticka ut”? Bara piggen eller mer? Nästan halva min kopp stack ut. Den var dock utfälld vilket jag inte lyckats med innan.

powerade
2019-03-03 23:44
#15

#14 gå en stund och kolla sen. För mig brukar botten på koppen vara i kanten när den är insatt men sen när man ska ta ut den så känns det som ett stort svart hål o undrar vart den tagit vägen typ. Vissa klipper ju av piggen ( om den är lång som min) men jag måste ha den kvar för att få tag i den sen. Så sitter ju olika högt/ lågt på alla men halva koppen ska inte sticka ut. Prova få in den längre annars gå lite kontrollera sen:)

line84
2019-03-05 17:02
#16

#15 Tack :-) Det var inte rätt. Den åkte ut. Måste in med den längre men då vecklas den inte ut.. Jaja, får prova vidare.

Gaara
2019-03-09 14:15
#17

#16 sätt in den lite längre in, ta sedan fingret och för upp mellan koppen och slidan, hela vägen upp till öppningen av koppen och släpp in luft i koppen på så sätt. :) Det är individuellt hur högt eller lågt den ska sitta så det kan du bara ta reda på genom att testa dig fram. :) När jag stoppar in min så kan piggen ibland sticka ut lite, men den brukar åka upp av sig själv och fixera sig straxt efteråt. När du fått in den och lyckats få den att veckla ut sig helt så kan du ta tag i piggen och rucka den lite försiktigt fram och tillbaka bara för att få koppen att sitta bättre. :)

line84
2019-03-21 08:50
#18

#17 Tack för förklaringen. Ingen framgång än men jag ska fortsätta försöka.

Upp till toppen
Annons: