Menscykeln och Mensskydd

Menskopp

2019-01-09 11:48 #0 av: line84

Jag har beställt min första menskopp! Skrattar Men.. jag får den inte att vecklas ut. Jag viker ihop den, kör upp den men sen vill den inte veckla ut sig. Höll på i evigheter kändes det som, fick ta en paus till slut. Kände mig helt mörbultad nertill Yrar Läste på lite och den ska tydligen mer bak än upp? Alltså bak mot rumpan till? Någon ställning som underlättar införandet innan jag hittat tekniken? Ska testa igen men tänkte bara fråga först om det finns någon so har tips.

Anmäl
2019-01-09 11:51 #1 av: Maleficum

Jag tycker det är lättast att föra in om jag sitter på huk. Då känns det som de "inre bitarna" hamnar mer "rakt" så det är lättare att få allt att sitta rätt.

Hemsida
Deviantart, foton, teckningar och målningar
Instagram

Anmäl
2019-01-09 11:52 #2 av: line84

#1 Tack, ska testa!

Anmäl
2019-01-09 12:11 #3 av: Calcifer

Jag köpte speciellt glidmedel att använda till en början innan jag fick in rätta "knycket" på hur jag skulle få in den ordentligt. För min del för jag in den, sen snurrar jag på den och då vecklar den i princip alltid ut sig. Ju enklare det är att snurra på den desto säkrare kan jag vara på att den sitter rätt. I början innan du är säker på om den vecklat ut sig ordentligt kan du ju kombinera med binda ifall att det skulle läcka lite för att den inte sitter helt rätt.

"I think the problem with people like this is that
they're so stupid they have no idea how stupid they are."

Anmäl
2019-01-09 12:13 #4 av: line84

#3 Tack för svar :-) Jag får in den rätt lätt, problemet är att den inte vecklar ut sig. Som om det är nåt i vägen? Men jag ger inte upp, ska testa igen Cool

Anmäl
2019-01-09 15:53 #5 av: 134643

Jag tycker också att det är den svåraste biten, att få den att veckla ut sig, men jag börjar få in tekniken nu. För mig funkar det inte alls att snurra, men däremot fungerar det att trycka ihop den nedre delen av koppen, inte så att man plattar till den mer utan åt motsatta hållet alltså. Ibland får jag sträcka in fingrarna längre upp och liksom peta lite på sidan av koppen också. 

Jösses vad svårt det är att förklara saker ibland haha, är du med alls på hur jag menar? Skrattar

She needed a hero, so that's what she became. Medarbetare på tonåringar och RåttorSkrattarRegnbåge

Anmäl
2019-01-14 09:21 #6 av: line84

#5 Haha, jag tror jag förstår hur du menar :-) Tack!

Anmäl
2019-01-14 14:20 #7 av: Sarafiaklara

Har du provat olika vikningar? Jag har haft problem med att min kopp läcker och läste då att c-vikningen gör att koppen lättare vecklas ut.

Anmäl
2019-01-14 14:30 #8 av: line84

#7 Tack för svar :-) Nej, inte olika vikningar. Men det ska jag absolut testa!

Anmäl
2019-01-15 09:55 #9 av: powerade

Jag draar fingret runt koppen och trycker i väggarna där i om den ej vill väckla ut sig :D

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.