Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 563 ggr
[Forest]
1/7/19, 11:22 AM

Knöl på armen

Sen 4 år tillbaka har jag en knöl på min överarm. Jag har vart på vårdcentralen och där klämnde en läkare på den o sa ofalig fettknöl. Nu har den växt lite och blivit hårdare. Man ser den o jag går inte i kortärmat pga knölen syns känns bara fult ut. Så jag ringde igen vårdcentral o sa att den växt och syns ville att dom kollar på den och tar prov på den. Fick inte tid och hänvisa till privat klinik för provtagning o bortagning. Gör inte vårdcentralen ptovtagning om man är orolig?

Annons:
Åsa S
1/7/19, 11:25 AM
#1

Nej numera verkar de mest hänvisa en vidare förr för ca 25år sedan tog jag bort en fettknöl + ett konstigt födelsemärke på VC men numera skickas man oftast vidare till nån hudklinik el dyl. så ibland är det enklare och snabbare söka själv till en sån instans via egenremiss el dyl  och skippa VC.

[Forest]
1/7/19, 3:47 PM
#2

2 Stämmer säkert men då kostar det väl mer att ta bort den 😉 Jag läste på 1177 att man skulle kontakta sin vårdcentral om fettknölen växt o det har den. Den är mer äggformad än rund nu, den är hård fast knöl. Tycker bara attt dom skulle ändå kollat på den slipper man tänka på den varje morgon 😞

Åsa S
1/7/19, 4:17 PM
#3

Nej det brukar vara samma taxa det är bara om du väljer en privat klinik som inte har avtal med landstinget som du får betala mera. Tar du en med avtal är det ungefär samma taxa och har du frikort kostar det ingenting

[Forest]
1/7/19, 6:47 PM
#4

3 fint blir att ringa o kolla vad dom säger. Iaf någon läkare som kollar på den än underskötersk ( även om dessa brukar vara duktiga) 😊

Upp till toppen
Annons: