Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 520 ggr
Anonym
Anonym
1/7/19, 11:03 AM

Oförskämd kompis- vad göra?

Jag har en kompis som jag tycker har betett sig rätt så oförskämt. Jag vill säga ifrån, men problemet är att jag inte kan avgöra om jag överdriver eller om jag faktiskt har rätt att säga till. Saken är den att min kompis har varit väldigt stöttande mot mig. Sagt att jag aldrig är ensam, att han bryr sig, att jag inte ska tveka att höra av mig om jag är ledsen osv och bara i allmänhet utgett sig för att bry sig om mig och vilja vara min vän. Det hela kändes jätteäkta och jag trodde vetkligen på allt. Problemet är att personrn BETER sig precis tvärtom. Det är jag som får höra av mig , det är jag som får hålla igång konversationer och komma på nya saker att säga , personen intresserar sig inte för mig alls och när vi umgås behandlas jag som luft. Uppenbarligen bryr han sig inte och har inget vidare intresse av att vara min vän. Allt var skitsnack. Att han inte är så intresserad är ju inget brott. Ingen behöver vara min vän, absolut inte! men jag blir så himla arg att han målade upp en bild av att faktiskt bry sig och gick väldigt långt också för att bevisa detta för mig, och så direkt efter har jag typ glömts bort. Jag tycker inte att man gör så. Jag tror inte att jag vill ha den här personen i mitt liv mer (för jag kommer inte kunna lita på ett enda ord som han säger), men bör jag konfrontera den här människan eller ska jag säga upp bekantskapen i tystnad? Vi har inte känt varandra jättelänge så jag är osäker på hur jag ska göra och jag är väldigt konflikt rädd också. Har skjutit upp detta sen i julas (det var då jag liksom fick nog), men känner nu att det måste få någon typ av lösning för detta tar enorma mängder energi från mig (är utbränd och därför blir minsta sak väldigt energikrävande och jobbig.)

Annons:
Anonym
Anonym
1/7/19, 11:08 AM
#1

råkade trycka två gånger. nån får ta bort ena inlägget.

Åsa S
1/7/19, 11:30 AM
#2

Jag skulle bara sluta höra av mig till honom är han inte intresserad av att umgås  så bara sluta höra av dig till honom och  lägg din energi på nån annan som kan bli din vän eller på nått som är kul som ger dig energi. Han har ju redan visat att han lämnat eran vänskap  i hur han agerar finns många såna människor slösa ingen energi på såna energitjuvar du är inte skyldig ge honom nån förklaring eller nått.

Anonym
Anonym
1/7/19, 11:53 AM
#3

#2 Nej alltså, det handlar väl inte om att jag tycker att ag är skyldig honom något. Mer att jag tycker att han betett sig riktigt riktigt oföskämt. Han har ju lekt med mina känslor rätt så rejält och det har skadat mig mycket genom att göra så. Jag mår redan väldigt dåligt och har svårt att lita på människor, något som den här personen vet, och så  har han ändå kommit med falska löften osv. Är man inte intresserad , så ok. Men då ska man ju inte måla upp en bild av att man är det och att man bryr sig .  Det skadar ju min tillit till andra människor i framtiden också :/

Åsa S
1/7/19, 12:12 PM
#4

Tyvärr är det många som gör så de har nån slags B-lista av vänner/flickvänner som de håller vid liv genom att skicka trevliga meddelanden lite ibland bara för att de ska hänga kvar ifall man behöver dem i framtiden när man känner sig ensam  inte för att man är speciellt intresserad men ett tidsfördriv utan en tanke på att tidsfördrivet har känslor har jag tolkat det som. Vanligt hos många människor i alla åldrar men för mig har det mest varit män som betett sig så även de som varit mer än vuxna. Har aldrig tyckt de ens förtjänat få mer av min tid så jag har mest slutat höra av mig.  Och jag tror inte dessa människor ändrar sig även om de skulle få en utskällning de skulle nog mest se det som en bekräftelse på att det var en person de inte var intresserade av. Min tro är dock att deras beteende slår tillbaka med tiden och att de blir rätt ensamma när de inte har förmågan se till andra människors känslor utan bara ser till sina egna för vem vill ha ett långvarit förhållande med en sån?

Anonym
Anonym
1/7/19, 12:29 PM
#5

#4 Jo Jag blir bara så himla arg på sånt. Idioter.

Upp till toppen
Annons: