Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 956 ggr
Rosen82
1/3/19, 10:41 PM

Bröst

Sitter och tittar på tv och plötsligt känner jag en knöl på insidan av bröstet som ömmar. Jag undrar om det kan ha med ägglossning att göra för så fort jag kommer åt ömmar det. För några månader sedan i samband med att jag skulle ha mens så hade jag riktigt ont i bröstet och ringde till vårdcentralen och den jag fick prata med trodde det kunde ha med mensen att göra och jag skulle höra av mig när mensen var över och då var även det onda borta någon annan som kan känna ömma knölar vid ägglossning eller mens? Läste någonstans att om det var cancer så gjorde det inte ont?

Annons:
tlover
1/3/19, 11:16 PM
#1

Godartade cellförändringar kan göra ont, min man fick sådana bortopererade för ca 10 år sedan just för att dom gjorde ont. Det bästa är väl att kolla upp det när det gäller sånt

l'm back

Rosen82
1/3/19, 11:21 PM
#2

Ja men tror att om jag ringer så ber hon mig vänta till ägglossning och mens är över

tlover
1/3/19, 11:23 PM
#3

Ring 1177 dom vet ju bättre 😊

l'm back

Rosen82
1/3/19, 11:38 PM
#4

Men det är ingen som känner igen att det gör ont vid ägglossning???

Fransu
1/4/19, 8:20 AM
#5

Jag har ingen mens längre eftersom jag inte har kvar min livmoder, så jag har inte hundra koll längre på när jag har ägglossning. Men jag har ömma bröst någon gång varje månad och jag skulle gissa att det är vid ägglossning. Men jag har ingen knöl som ömmar, utan det är hela brösten som liksom "spänner" lite.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Namiko
1/4/19, 8:44 AM
#6

Jag har ofta fått knöliga och ömmande bröst inför mensen, knölarna försvinner alltid och brösten blir mjuka igen efteråt. Ibland är det några knölar och ibland blir hela brösten hårdare.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
[Forest]
1/7/19, 7:05 PM
#7

Innan jag fick barn så ömma brösten jätte mycket vid mens. Kunde inte ha på mig bh med bygel utan gick med en sportbh. Nu blir jag bara lite öm varannan mens. Tycker gott man kan ringa kvinnokliniken om detta för kolla upp det knölar i brösten ska man inte vänta med.

Upp till toppen
Annons: