Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 989 ggr
Anonym
Anonym
2018-12-30 23:11

Mens trots P-piller

För ett par dagar sen började jag blöda trots att jag inte har slarvat med mina P-piller. Jag har en ny sort sen det var dags att hämta ut nya i typ september. Skulle ni tro att dessa helt enkelt inte fungerar för mig och min kropp? Läskigt med tanke på att jag haft sex med min sambo flertalet gånger och ju tar p-piller av en anledning… vi vill inte ha barn..

Annons:
[Kraxi]
2018-12-30 23:14
#1

Hur länge har du använt de nya? Ibland kan man få mellanblödningar de första månaderna när man fått någon ny sort. Har du tagit alla i tid så skulle jag inte vara orolig att du är gravid i alla fall, då chansen är väldigt liten så länge du inte kräkts eller liknande?

Anonym
Anonym
2018-12-30 23:39
#2

Sedan det var dags att skaffa "påfyllning" i typ september. Har inte kräkts eller liknande. Tack!

Åsa S
2019-01-01 10:03
#3

Det är ju inte så att man alltid blir utan mens när man äter p-piller. Jag testade Cerazette som många slipper mens av men för mig så fick jag fortsatt blödning några dagar varje månad så det var just ingen skillnad mot innan när det gällde blödning men det betydde inte att pillrena inte funkade ur preventivmedelsynpunkt.

Anonym
Anonym
2019-01-02 15:21
#4

Jag har aldrig haft problem med att få mens i en veckas tid fast jag äter p-piller med något annat märke förut… därför blev jag fundersam… Trodde tanken var att slippa mens (och graviditet) när man äter sånt här..

Åsa S
2019-01-02 16:30
#5

Att mensen uteblir med vissa piller är en biverkning många får men inte alla, så det kan man inte räkna med alla är vi olika

Calcifer
2019-01-02 19:19
#6

Min mens försvann inte av de tre olika p-piller jag ätit.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Grace2009
2019-01-03 08:34
#7

Jag har också mens var 4e vecka trots p-piller. Däremot är min mens mycket mindre än den är i vanliga fall, 2-3 dagar och mindre mängd vilket är skönt. Är olika för alla hur de reagerar men både att ha mens och att den uteblir med p-piller är att anses normalt.

Anonym
Anonym
2019-01-03 22:15
#8

Vad värdelöst, trodde verkligen att man slapp detta, att man kunde hoppa över att ha mens, när man åt p-piller eftersom detta aldrig har hänt förut. Det har hållit på en vecka nu och verkar inte ha några planer på att avta. Suck.

Thotis90
2019-01-07 12:37
#9

Det är inte konstigt att ha blödningar när man äter p-piller. En blödning brukar infinna sig när man äter sockerpillerna (sista veckan).

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Thotis90
2019-01-07 12:37
#10

#3 Cerazette är inte ett p-piller, utan ett minipiller.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Anonym
Anonym
2019-01-08 21:16
#11

Anastrella heter mina i alla fall. Och jag blöder än. Rikligt. Orkar inte. Haha. Blir galen snart.

Upp till toppen
Annons: