Den kvinnliga kroppen

X Tidigt missfall

2018-12-29 03:07 #0 av: Hediyeh Abchi

Hej!! Jag är en 17årig tjej som började med p-piller för ungefär 1månader sen,(jag tar/tog bara hormonfria tabletter)då fick jag ingen mens längre, jag var hos en barnmorska och hon har byt mina ppillar till en annan ppillar,efter första veckan jag fick småblödningar men efter 4dagar jag fick kraftigt mens och hade så himla ont i mage, efter 2timmar jag duschade och kom en jätteklumpar ut, jag gick till akutmottagning och de sa att det är ett missfall men efter undersökning och massa olika testar,läkare har sagt till mig att allt i min kropp är normalt ,jag var inte gravid men hon vet inte vad är dem för nåt !!!!! Ville gärna fråga er också, fick jag missfall eller?? ska jag byta mina ppillar ??

Anmäl
2018-12-29 10:47 #1 av: OlgaMaria

När vi får mens så blöder vi ju ut en hel del av livmoderslemhinnan. Denna byggs upp varje månad för att ta emot ett befruktat ägg - och när ägget inte befruktas så blöder vi ut slemhinna. Jag tänker att det som hänt nu bara är att det byggts upp mycket slem av någon anledning och det kom ut såhär. Kan ha något att göra med bytena av p-piller. Tycker du ska avvakta några månader och se om dina nya p-piller fungerar bra för dig. Man får nog räkna med att det blir lite konstigt när man byter mellan olika. Men - att det kom ut såhär mycket behöver inte innebära missfall. Själva missfallet är ju ändå bara ett minimalt embryo som ska ut, vilket kan komma ut utan att man kan skilja det från en vanlig mens.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anmäl
2018-12-29 11:56 #2 av: 500

Som #1 säger är det troligtvis bara slemhinnan. Jag har själv varit med om det och när jag frågade min gynekolog så sa hon att det var slemhinnan och att det var ppillerna som orsakat det. Det har bara hänt mig en gång så jag gissar på att det troligtvis har med att din kropp håller på att anpassa sig till de nya tabletterna.

Anmäl
2018-12-29 14:51 #3 av: Hediyeh Abchi

#1 #2 Tack så mycket för svar, jag var så rädd faktisk.

Anmäl
2019-01-06 15:42 #4 av: Zanath

Alltså ursäkta men du hade kunnat förvarna i rubriken om att du hade bild med!! Kräks

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.