Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1329 ggr
Anonym
Anonym
2018-12-15 21:11

Sexlivet

Hur får man igång sexlivet igen? Sambon vill ofta, jag har svårt att få lust efter att ha fått barn för ett år sedan. Blivit då och då men inte så ofta vi hade förut (vet att sånt kan ändras) vilket jag vill. Tips? Inget med leksaker eller planerat sex.

Annons:
Randomel93
2018-12-15 23:43
#1

Vet inte om du räknar det som leksak eller planerat, men en klitorisolja som heter ON har hjälpt mig massor, bara att kleta på en droppe på klitoris och för min del är jag redo (och sugen) inom två minuter :)

Honestyisdead
2018-12-16 06:30
#2

Blir du upphetsad om du onanerar själv? Vet en som kände som du efter barn. Hon började onanera ensam och när hon lyckades bli upphetsad var det in till mannen och visa vad hon ville ha. Mannen visste inte att hon värmt upp själv för hon tänkte att det var mer upphetsande med oplanerad sex och mannen kände sig åtråvärd. 

En del ser på mjukporr för att försöka väcka den slumrande lusten.

Att vara nakna och ligga och bara smeka varandras kroppar, massera mjukt och bara komma nära era erogena soner utan beröring kan också väcka lusten. Bygger upp spänning, längtan.

Ögonbindel på en av er och den utan smeker masserar slickar andas upphetsad i örat och rör nätt bröst och kön. Allt medans den "blinda" bara ska ligga utan att röra sin partner. Ofta hjälper tunga andetag som visar upphetsning. Speciellt med läpparna nuddande örat. 

Det är mina råd. Ingen stress utan bara utforska varandras nakna kroppar. Inget krav på sex. Helst när ni har barnvakt så tankarna inte vandrar iväg. Man ska vara helt inne i att känna hur njutfullt smek på hela kroppen kan kännas när målet just då inte är sex för att komma. 

Det brukar kunna väcka kroppen.

Att ge sin partner njutning oralt eller med hand kan hjälpa en del. Att se partnerns upphetsning och kåta blick. Många tänder extremt på det.

I vardagen så smek varandra när ni går förbi tex ett smek i nacken, smek över magen, kyss på halsen, krama om varandra bakifrån han gärna med smek över dina höfter. Små enkla saker som är enkla att göra och som får er att känna er uppskattade och sedda. Som du ser handlar mina råd om kroppskontakt på olika vis. Med det följer saker i kroppen. Endorfiner. Man känner sig uppskattad, åtrådd, ser att man tänder den andra och den upptäckten ger självförtroende som kanske inte varit på topp med nytt barn. Blir ju fokus på barnet och det tar på krafter. Kroppen kanske har förändrats också.

Närhet tror jag kommer ge utdelning. Hoppas du fått något tips som känns värt att testa :)

OlgaMaria
2018-12-18 09:40
#3

Har du något annat preventivmedel nu som skulle kunna försämra din sexlust? 

Ett tips är att säga åt honom att bara ligga stilla medan du gör vad du vill med honom tills du känner dig redo… så gjorde jag när jag var i samma situation som du. Kändes skönt att få väcka lusten långsamt och i min egen takt utan att känna mig stressad av hans närmanden - det kunde ofta låsa sig för mig för att jag kände mig pressad, att be honom bara vara stilla gjorde att jag kunde värma upp utan att det låste sig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lona
2018-12-21 20:37
#4

#2, Jättebra tips!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: