Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1213 ggr
cliDoris
2018-12-08 10:06

"Skav" i underlivet

Ibland får jag som skav i underlivet. Det brukar ofta bli i samband med mensen om jag cyklar mycket och samtidigt använder binda. Sedan har det alltid blivit bra om jag låter bli att cykla på ett par dagar.

Men nu har jag fått besvärligt igen. Åter igen blev det under mensen men trots att jag inte cyklat alls denna månad. Och mensen har upphört nu och jag använder inte binda längre men det skaver och är ömt så fort jag rör mig.

Finns det någon sorts salva man törs använda att smörja med i underlivet?

Jag använder redan luftiga kläder och tvättar mig med bara vatten i underlivet. Har smörjt med lite olja ibland men vet inte om det är bra?

Annons:
Sindri
2018-12-08 10:24
#1

Olja är bättre än en massa salvor man köper. Kokosfett är också bra, liksom aloegelé.

Cykelsadlar är verkligen inte gjorda för kvinnor, spelar ingen roll hur "vadderade" de är. Men jag skulle gå och kolla upp så du inte har någon förändring i underlivet.

[Forest]
2019-01-09 22:08
#2

Jag köper barnolja och smörjer med men nu testat kokosolja o tycker den känns bra. Finns i livsmedelhyllan billig på Lidel 😉

koppargaller
2019-01-11 20:43
#3

Barnolja använder jag.

SuperLimm
2019-01-12 22:56
#4

Jag har lite liknande besvär men för mig börjar det mer med en extrem klåda som kommer om jag inte tvättar mig varje dag. Men jag smörjer med barnolja, har funkat bra hittills.

Mvh Linn

AlvaU
2019-01-21 13:48
#5

Vagisan är jättebra, det är till torra slemhinnor, men jag tycker symtomen ofta går hand i hand. Och bindor/tamponger är inte att föredra om man är känslig, det bättre är menskopp eller tygbinda i bomull. Och såklart trosor och byxor i bomull. Jag kan ha tajtare kläder på mig utan problem så länge de är av bomull, men så fort trosorna eller byxorna är av mindre andel bomull blir jag torr och det börjar skava. Barnolja funkar super efter dusch, sex (och även cykling kan jag tro)

Upp till toppen
Annons: