Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1978 ggr
Tiktak697
2018-12-01 23:47

Mens och mera

Tänkte kolla jag har känt mig konstig efter min tidigare mens och varigt illa månde ont i livmoder äggstockar tänkte de va en efter bieffekt men mått illa flera dagar efter. Men de har gått över sen poppat up lite genom dagarna. Men börjat nu igen starkt imma mående jätte konstigt men fått extrem yrsel också känner starka lukter. Känner nästan jämt hunger men inget speciellt som jag vill ha. Men ändå vill ha något . Dvs så här känner jag mi innan mens ibland men nu har allt vart mer en vanligt och börjat så tidigt kan de va täcken på något som endometrios ? Hur är eran mens nu är det 9 dagar kvar så här brukar jag känna 1-3 dagar innan. Kan de va att endometriosen blir värre . Observera inget om jag har diagnostisera utan spekulerar bara

Mvh Tiktak

Annons:
Livingthelife
2018-12-02 10:31
#1

Ont i livmodern/äggstockarna när du har ca 9 dagar kvar till mens kan vara ägglossning :) Gör de jätteont eller är det som vanlig molande irriterande värk?

Tiktak697
2018-12-02 21:30
#2

DET är oklart illamåendet vandrar fram och tillbaka under dagen samma med mensvärken antingen längre up ovan livmoder och i livmodern och äggstockarnas de varierar så olika. Känns mer som mensvärk jag ska redan ha haft min ägglosning . Och jag har kännt såhär nästan sedan förra mensen. Tänkte om de kan va någon sjukdom som PCO eller endometrios .

Mvh Tiktak

Tiktak697
2018-12-09 07:29
#3

Putt

Mvh Tiktak

Carrosh
2018-12-10 15:54
#4

Kan det vara ägglossningen kanske? Har du gjort ett graviditetstest? Mycket illamående och doftkänslighet är vanligt också om man är gravid.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Tiktak697
2018-12-10 21:36
#5

Nä tror inte de tror det är endometrios eller något jag har nu fått min mens men helt plötsligt första ggr på länge har jag i rening vid mens men de andra ggr har vart förfärliga inte kunnnat jobba. Hur behandlar man sådant ?

Mvh Tiktak

Carrosh
2018-12-11 16:58
#6

I rening? Vad menar du?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Tiktak697
2018-12-11 22:44
#7

Smärta besvär lustig rättelse de blev där

Mvh Tiktak

[Forest]
2018-12-27 20:31
#8

Detta med mens ändras med åren. Jag som ung hadde jätte mensverk kunde inte stå upp normalt. På detta var det varannan gång mådde jag illa i flera dagar innan och under mensen. När jag var 20 var det normalt jag blödde som innan mer varannan gång dock var det när jag blödde mindre jag fick mer mensverk. Men nu kunnde jag gå normalt så värken vart lindrigare. Efter 35 fick jag migrän varannan gång och det är när det är mindre blödning. Migränen sitter i 4 dagar och värst 4e dagen. Jag känner av lukter på långt håll vissa lukter kan göra migränen värre. Mår även illa och blir yr. Mer sugen på något blir jag med ofta är min svaghet dricka då gärna pepsi 🙊 Efter 35 så känner jag även av mer ägglossning svullnar upp och blir öm lite som mensverk. Jag tycker du ska boka in en tid hos din vårdcentral ang dina känningar för få bästa hjälpen ☺

Upp till toppen
Annons: