Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 745 ggr
Anonym
Anonym
2018-12-01 19:30

Ensam

Fyller år 4/12 , och fyller jämt ! Och inte ens min så kallade bästis/barndoms kompis bemödar sig att komma och fira mig . När hon fyllde jämt ordande jag en överraskningsfest betalade precis allt även den gemensamma presenten från dom som var med på festen , självvalt absolut förväntade jag mig någon fest tillbaka NEJ . Men det svider att hon inte vill/orkar bry sig att ens komma och äta tårta :( jag känner mig så fruktansvärt ensam . Media gör det än värre när alla andra blir firade med diverse saker med vänner osv . Tacka vet jag att jag har mamma och min ena syster och sambo . Jag går under snart och jag önskar att jag visste vad det är jag gör som gör att jag blir ensam :(

Annons:
Honestyisdead
2018-12-01 19:37
#1

Tråkigt att hon gör så. Försök att fokusera på vad du faktiskt har. Många har inte ens familj utan är helt ensamma.

Jag hade frågat henne varför hon inte vill komma.

Grattis i förskott:)

Anonym
Anonym
2018-12-01 19:48
#2

#1 jag är så tacksam över familj och sambo . Jag har bara en vän och sen några ytligt bekanta som man bara liksom säger hej till . Jag saknar verkligen att ha vänner som någon gång ringer och vill hitta på något . Men något måste jag ju verkligen göra då jag Verkar vara helt utan någon vän . Denna kompis har jag haft sedan vi var ca 7 år ! Nej jag frågade aldrig , då vi pratade som vanligt innan och när jag frågade lät hon bara avvikande och sa jag vet inte , vi får se men jag tror inte det . Kändes så dumt att fråga och så blev jag bara så paff . Och sedan dess har jag bara varit ledsen och vill inte fråga och berätta att jag blev sviken så hon känner sig tvingad att komma .

Anonym
Anonym
2018-12-01 19:52
#3

#1

Lussan20
2018-12-01 20:21
#4

Jag vill ändå gratulera på din stora dag! Klart du blir ledsen, det får man bli, men du tror inte hon gjort något för att glädja dig? Om inte skulle jag nog stänga den dörren lite och säga att jag blev så besviken.

Det är inte alltid så att man får lika mycket kärlek tillbaka av vänner, tyvärr. Men tror din födelsedag blir fin ändå! Grattis, grattis..🍸🎂🎈Mvh/WL🌺

Anonym
Anonym
2018-12-01 20:41
#5

Oj i #3 skulle det stå #1 tack #4 jag förväntade mig ingenting förutom en kort visit . Hade hon haft planer så hade jag förstått eller iaf någon ursäkt ! Om hon inte vill fortsätta va vänner så förstår jag inte varför hon inte säger det rakt ut eller åtminstone slutade ta kontakt . Jag är helt säker att hon inte planerar något i smyg heller . Nä den vännen är nog över , inte för att jag vill det och inte för att hon inte kommer men fick den känslan när jag pratade med henne häromdagen . Tack snälla du 🤗

_Fisken
2018-12-01 21:04
#6

En del är nonchalanta och ganska egenkära. De presterar inte bättre helt enkelt. Jag tror du inte ska ta det personligt. Sen tycker jag du ska göra som DU är lärd. Att andra personer beter sig mindre bra ska inte påverka dig till att bli sämre än den bra människa du är.  Åsså ska jag givetvis gratulera dig - i förskott !

Annons:
Äppelsnäckan
2019-01-14 21:09
#7

Hur har det gått? Försökte du fråga varför hon inte kom? Har du pratat med henne om att du blev ledsen för att hon inte firade dig? 

Försök verkligen fokusera på det du har, jättemånga är singlar och har inte sambo och en del har ingen familj. Men självklart ska du inte bara nöja dig, klart du ska ha iallafall någon bra vän. Tycker du borde försöka förklara vad du tänker och känner för din barndomsvän. Om hon inte har en vettig förklaring till att hon struntade i din födelsedag när du dessutom ordnat en fest åt henne, tycker jag du ska gå vidare. Har du andra bekanta tycker jag du borde försöka umgås med dom, och försöka träffa deras vänner, så att du får kontakt med fler människor.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Upp till toppen
Annons: