Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 2435 ggr
[Anna19944]
11/23/18, 2:29 AM

Rakade ben ser ut som helvete

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär fina blir mina ben efter rakning, ironi. Jag får som små utslag knottror. Använt dyra o billiga rakhyvlar, osv stubben växer också ut efter mindre än 24 timmar Jag vill ha rakade ben är jag den enda med detta problemet?

Annons:
Fransu
11/23/18, 11:29 AM
#1

Använder du något raklödder eller liknande när du rakar.? Om jag slarvat med det kan jag få likadant som du.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Livingthelife
11/23/18, 12:02 PM
#2

Du kan ju alltid pröva att gå och vaxa, men då får du vänta tills håret växt ut för att få bästa resultat :) Men som ovan skriver, kör du utan raklödder? För då blir det för hård belastning på huden.

powerade
11/23/18, 7:09 PM
#3

Börjat använda apilator då jag har krpngel med rakning. Du får lite kycklinghud efteråt men över natten brukar de försvinna å ja tkr mycket bättre om det då man dessutom slipper stubb

Caeli
11/23/18, 8:44 PM
#4

Använder Intuition Sensitive Care från Efi - en sorts rakhyvel med inbyggd raktvål. Har gjort i många år och den fungerar superbra för mig! Men som alltid med rakblad så gäller det att inte trycka för hårt och akta eventuella ojämnheter.

[Tuulikki]
11/23/18, 11:58 PM
#5

Mitt tips är att tvätta håret osv innan du rakar benen, så hårsäckarna på benen hinner öppnas av det varma vattnet. Innan rakning skrubbar jag alltid benen så död hud försvinner och rakningen blir tätare mot huden. Sen använda raklödder och en bra rakhyvel när du rakar. Ha ett lätt tryck, du behöver inte trycka hyveln hårt mot huden. När du rakat första omgången, skölj benen med kallt vatten så du får gåshud, raka därefter (försiktigt!) igen så får du verkligen bort allt 😊 efter rakning smörjer jag alltid benen (kokosolja, body lotion, ja vad jag nu har hemma), får bara nån röd prick då istället för som förr då mina ben alltid såg ut som på din bild efter rakning 😅

[Anna19944]
11/24/18, 6:17 AM
#6

Engelskt tagentbord, men det hjalper typ inte med ngt varken dyra eller billiga rakhyvlar. Inte hjalpt med rakgel.

Hjalpte lite nar jag anvande skrubbhandske, och smorde in med mjukgjorande verkar som att mina ben rent generellt far dessa prickar fattar inte vrf, ar vaxning bra for benen? stubben vaxer ut for mig inom 24 timmar oftast mkt tidigare vid rakning.

Annons:
[Anna19944]
11/24/18, 6:18 AM
#7

#3 'r

[Anna19944]
11/24/18, 6:19 AM
#8

ar den manuell eller elektrisk?

[Anna19944]
11/24/18, 6:19 AM
#9

#4 vart koper man den

[Tuulikki]
11/24/18, 9:24 AM
#10

Jag tycker vaxning funkar mycket bättre. Men jag gör det på salong. Enda gången det funkat bra hemma är när jag gjort sockervax. De där strippen från Veet har varit helt värdelösa på mig

Caeli
11/24/18, 9:33 AM
#11

#9 Det går att beställa gratis provpaket här. Möjligen finns en portoavgift. https://www.efi.se/Rakning/För-kvinnor/Intuition-Sensitive-Care/p/25

[Anna19944]
11/24/18, 12:17 PM
#12

ska testa ga till ngn vettig salong for vaxning

hur lange brukar resultat funka for er

[Tuulikki]
11/24/18, 1:34 PM
#13

#12 Typ 4-5 veckor. Det håller längre och längre för varje gång för mig om jag gör det regelbundet, och håret växer glesare nu sen jag började🙂 Men det kan säkert vara olika för alla.

Annons:
powerade
11/25/18, 1:08 AM
#14

https://www.lyko.se/philips/philips-beauty-hp642000-1?gclid=CjwKCAiAiuTfBRAaEiwA4itUqBzq2WgFLoaxOj9Xf-wqG0kZmzoGSSw2qQPjPlOb3fhJx7y9g46zFBoCGkcQAvD_BwE Jag har Någon typ som denna. Sök epilator på google så kommer det fram rätt mycket. Dom sliter ut håren men det är det som blir bäst på migav det man kan göra hemma.

[Forest]
11/26/18, 10:37 AM
#15

Jag badar alltid innan jag rakar mig just för att jag märkt att det hjälper. Som 5 tipsar om. Samt raklgel sensitiv finns för kvinnor o män tycker båda är bra. Kör med oftast mannens gillette rakgel själv ☺Jag kör med hyvel som är för män gillette fusion då den är bredare o alltid rakat med någon män gillette-hyvel. Jag byter när jag tycker den verkar bli slö. Dottern har jag köpt tjej hyvel dyr rackare men hon tyckte inte om dom så skaffa även en fusion till henne och även hon tyckte om den.

[Tuulikki]
11/26/18, 5:30 PM
#16

#15 Jag tycker också hyvlar för män är bäst🙂

[Forest]
11/28/18, 11:09 AM
#17

16 👍

Upp till toppen
Annons: