Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 1109 ggr
Fridaaaa
11/21/18, 10:27 PM

Mensvärk utan mens

Äter gestrina minipiller annars men bytte nu till vinelle som är likvärdigt men haft dom mensvärk dessa få dagar jag kört på dem. Normalt? Någon som varit med om samma?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
11/22/18, 4:57 PM
#1

Värre idag än igår - inget som varit med om samma?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AlvaU
12/4/18, 12:03 AM
#2

Jag har ingen erfarenhet av p-piller, men jag har ofta ont i samband med ägglossning och dagarna innan mens, skulle kunna vara något sådant?

Efter min sterilisering fick jag mensvärk under en veckas tid utan mens, vilket kom ännu någon halv vecka senare efter en tid utan mensvärk - lite skumt, men kroppen hittar på alla möjliga små rackartyg när det händer något nytt :)

Bästa är nog att ringa gynekolog :)

Fridaaaa
12/4/18, 8:07 AM
#3

#2 Jag får ingen mens alls, så ägglossning borde väl inte ske då eftersom det inte "kommer ut" sen som mens om du förstår hur jag menar? =)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carrosh
12/4/18, 9:43 PM
#4

Kan ju vara sammandragningarna från "ägglossningen", även om inte livmodern släpper några ägg, kanske? Bara en teori. Står det något i listan över biverkningar? Annars, kontakta BM och se. Kanske något som behöver kollas upp?

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Fridaaaa
12/5/18, 7:25 AM
#5

Inte haft det nu på 4-5 dagar hmm
#4 Nej står inget

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carrosh
12/5/18, 10:35 AM
#6

#5 Tycker du ska ta upp det med BM i så fall. Kanske hen har något svar på vad det kan vara.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Annons:
Fridaaaa
12/5/18, 11:57 AM
#7

#6 Svåra att få tag på men får ringa imorgon och hoppa att min bm har tid

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sarah
12/8/18, 9:34 AM
#8

Mensen och hela processen kan bete sig märkligt efter du fått barn. Har den kommit igång efter förlossningen?

Fridaaaa
12/8/18, 7:58 PM
#9

#8 Ja jag fick mens 8 veckor efter fl. Fick mens 2 ggr innan jag började med pmedel, och hade mens första 3 månaderna med denna med.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: