Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 575 ggr
Rosen82
11/21/18, 9:44 PM

Ansiktsrengöring

Ni som har blandad hud vad använder ni för typ av rengöring till ansiktet och vilken ansiktskräm för att använda efter?

Annons:
Scorpio97
11/21/18, 10:18 PM
#1

Jag tvättar med endast vatten och smörjer med några droppar mandelolja efteråt, 1-2 gånger per dag. Har provat massor av olika rengöringar och krämer men vatten och olja fungerar absolut bäst för mig.


//Jessie

sp0ngeb0b
11/21/18, 11:01 PM
#2

Just nu använder jag grejer från The Body Shop. En ansiktsrengöring från serien Seaweed, toner från serien Tea Tree, serum från Tea Tree och ansiktskräm från Vitamin E. Det är blandat men det är deras rekommendationer efter att ha tittat på min hy och hört mina önskemål. Jag har blandhy och önskade färre finnar och mindre olja. Har gått till dem och fått hjälp med ansiktsvård i ca ett år, fått byta ett par ggr (typ när flaskorna tagit slut och jag ändå varit där och köpt nytt), för hyn förändras ju. T.ex. hade jag mycket finnar ett tag, så då låg fokus på att få bort dem men nu när de är borta behöver jag ju inte de produkterna längre.

[Tuulikki]
11/22/18, 1:36 AM
#3

Rengöringsmousse från Indy Beauty och sen kokosolja. Min hy har aldrig mått bättre 😊

Caeli
11/23/18, 8:29 PM
#4

Vatten. Tror inte hyn mår bra av en massa konstiga produkter!

AlvaU
12/3/18, 11:59 PM
#5

Lush är det bästa jag varit med om :) Jag har annars problem med finnar (trots att jag börjar närma mig 30), men så började jag med "Tea tree water" och behöver faktiskt inte smörja in mig efteråt. Efter dusch när jag är torr använder jag "Imperialis" och kan ibland använda deras ansiktsmasker/ansiktstvålar. Några dagar efter att jag började med Tee tree water försvann allt och min hy känns frisk och ser rosig och fin ut :)

Upp till toppen
Annons: