Den kvinnliga kroppen

Ansiktshår

2018-11-15 10:29 #0 av: Randomel93

Hej! Jag vill börja med att säga att jag är helt okej med ansiktshår på andra, vill ni ha kvar erat med pride så good for you! :)

Jag däremot, vill inte ha allt ansiktshår jag blev född med, någon som har samma problem som jag och vad använder ni för att få bort det? Jag vill försöka undvika att behöva greja varje dag och ha en jobbig stubb..

Anmäl
2018-11-15 10:56 #1 av: Hera

Då är vaxning bäst. Om du inte har råd att gå till laserbehandlingar.

Sugen på att köpa eller sälja något? Klicka här!      
Relationer * HundarBodyart * Kvinna * Fiske * Viktminskning 
Har du frågor som rör iFokus och dess funktioner? -> Support!

Anmäl
2018-11-15 10:57 #2 av: Surpan

Jag har i perioder vaxat mustaschen själv hemma typ varannan vecka och tycker det har funkat bra. Jag gillar resultatet som blir, eftersom jag har mörka hår så ser ansiktet mer slätt och rent ut utan hår. Men egentligen är jag inte så brydd alls, jag tycker det är trevligare att slippa vaxa än att ha ett hårlöst ansikte. Glad

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2018-11-15 15:58 #3 av: Randomel93

Och om jag bortser från stubbönskemålet, finns det bra alternativ om man inte vill vaxa? Min hud är känslig och blir mycket irriterad vid vaxning :(

Anmäl
2018-11-15 17:44 #4 av: Loris M

Epilering kanske? Då slipper du greja varje dag och får len hud. 

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2018-11-15 17:56 #5 av: Randomel93

Ah testat det, gjorde för ont xD en kompis kör intimrakapparat i ansiktet, kanske vore något :)

Anmäl
2018-11-15 17:59 #6 av: Loris M

#5 Ja, det gör ont, så man få inte vara känslig. Glad Om du har råd så är IPL eller laser annars en bra och säker metod som tar bort hårväxten permanent.  

Sajtvärd för Förskolan, Lika villkor och Bokcirkel

Medarbetare: Multikulturellt 

Anmäl
2018-11-15 19:16 #7 av: Randomel93

Haha, jag är tyvärr en jättemes! Jag ska kika närmre på det, tack :)

Anmäl
2018-11-15 23:47 #8 av: Tuulikki

Tråda eller vaxa. Båda gör ont men bara sekunden det händer, det går över jättefort. Vaxning går fortast och tar stora ytor på en gång. Trådning är ungefär som att epilera eller använda pincett fast snäppet mer effektivt.

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2018-11-15 23:47 #9 av: Tuulikki

Eller ja, laser, men då drar ju priset iväg rejält

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2018-11-16 08:17 #10 av: Surpan

Vaxning blir betydligt bättre ju fler gånger man gör det, redan gång 2 känns det mycket mindre. Glad

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.