Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 760 ggr
Anonym
Anonym
2018-11-10 18:13

Är så kär, men han är så blyg

Hej alla snälla! Jag har ett litet problem, eller vad jag ska kalla det. Det är en kille i min parallell klass som jag förälskat mig i, men han är så blyg, och jag är för feg för att göra uppenbara tecken på att jag gillar honom innan jag vet om han gillar mig. Att bara gå fram och säga att jag gillar honom kommer inte hända. Har bara pratat lite kort med honom typ två gånger. Hur ska jag göra?

Annons:
Honestyisdead
2018-11-10 18:39
#1

Prata mer med honom och lär känna honom.

Fransu
2018-11-10 18:58
#2

Försök hitta tillfällen att småprata lite om vad som helst. Om du ser någon du känner prata med honom, gå fram och försök vara med i diskussionen.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[EM_L]
2018-11-10 20:25
#3

Hmm Jag som är i den här situationen (Ungefär samma situation, min är värre tyvär)

vet inte vad jag ska säga egentligen.

Men prata med personen. Var nära, ge fina komplimanger.

AlvaU
2018-11-11 21:29
#4

Kolla om ni har gemensamma intressen :) Ta kontakt på fb tex och skriv där, oftast lättare att prata med någon genom text än muntligt. Läs en bok/se en film som personen gillar och prata om detta samt närliggande ämnen..

Upp till toppen
Annons: