Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1145 ggr
[Vecka18]
11/2/18, 4:34 AM

När fick ni gravidmage? jag har ingen..

Jag är i vecka 18 och har inte under hela graviditeten eg haft en tillstymmelse till gravmage möjligtvis svullen om ens det, när fick ni er gravidmage nu pratar jag inte bara om lite svullen utan en gullig liten kula typ. Som andra kan se (så dem inte misstar det för tjockhet typ) jag har haft en bakåtvänd livmoder men vid ultraljudet som var när jag var snart vecka 14 så såg dem att livmodern vänt sig rätt så då borde den växa o synas som en vanlig livmoder vad jag fattat… så vet inte om det spelar roll. BM sa att det borde synas mer ordentligt vecka 20. Jag har haft hypersemsis och vägt det minsta jag vägt under grav, precis nyligen börjat gå upp kanske också spelar roll!

Annons:
Fien
11/2/18, 6:04 AM
#1

Med första barnet kom min kula i vecka 27-28, innan dess lite svullen(är lång och smal). Andra barnet lite tidigare…. Skulle säga var glad så länge du kan röra dig obehindrat :).

Bjallstal
11/2/18, 8:01 PM
#2

Är väldigt annorlunda. Har kompisar som fått kula i vecka 13 och de där dem kommit i vecka 27. Den kommer när den kommer

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

[Forest]
12/3/18, 8:58 PM
#3

Jag fick mage snabbt o jag vart rätt stor i mina graviditeter. Jag minns att folk sa oj när ska du föda o då hade jag 3 mån kvar så jag söger njut att du kan se dina fötter 😉

Livingthelife
12/3/18, 10:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag kunde endast se en liten kula vid rul i v 19 om jag låg ner och drog in magen. Har övervikt sen innan som döljer lite 😝

Bjallstal
12/4/18, 9:22 AM
#5

Jag fick min kula i vecka 32 haha nu denna veckan så ser jag inte längre bara svullen ut. Men får ändå konstant höra hur liten den är för att vara 32 veckors. Kan fortfarande ha mina vanliga Mollyjeans från gina. Har alltid trott att jag skulle bli enorm den dagen jag blev gravid. Men icke, märkte inget själv förän i vecka 27.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
12/4/18, 9:23 AM
#6

Samt, jag ligger idag ca 5,5 kg plus bara. Men bebis är normalstor och utvecklas precis som hon ska.

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
Upp till toppen
Annons: