Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 534 ggr
Anonym
Anonym
11/1/18, 7:37 PM

För många p-piller

Tänkte mig inte riktigt för och tog 2 p-piller nyss för att jag fick mens för en stund sen. På morgonen tog jag också 2 för att jag visste att jag missat och antagligen skulle få mens. Har alltså tagit 4 st bara idag, är det farligt på något sätt? Aldrig gjort så innan och vet inte varför jag gjorde så nu…

Annons:
Silver83
11/1/18, 7:43 PM
#1

Kolla bipacksedeln, det brukar stå där vad som händer om man tagit för stor dos. Kan tänka mig att du kanske kan få nån biverkning, men det står troligtvis i bipacksedeln också. Annars skulle jag rekommendera dig att ringa sjukvårdsupplysningen om du är orolig för vad som kan hända.

Anonym
Anonym
11/1/18, 7:47 PM
#2

Det står ingenting om det i bipacksedel. Kom på att dom två första antagligen inte gett så stor effekt då jag är väldigt dålig i magen just nu..

Silver83
11/1/18, 7:56 PM
#3

Vilken sort har du tagit? Olika piller ger ju olika effekter, biverkningar etc.

Kirnzy
11/1/18, 8:04 PM
#4

Vet inte hur stor skillnad det är för olika sorter, men på de två olika jag har hemma (samt ett par andra som jag nu kollat upp på fass) så finns det inga allvarliga skadliga biverkningar, utan isåfall illamående och kräkningar (och ev. blödningar). Så om något får man "vanliga överdos-symptom". Skulle dock rekomendera att kontakta läkare/giftinformationscentralen eller liknande om du är orolig, eller om du märker av det. Biverkningar vid överdos står nästan alltid med under "intag" eller liknande rubrik, om du inte hittar på bipacksedeln så kanske det går att söka upp i fass.

[134643]
11/2/18, 12:21 AM
#5

När jag åt p-piller blev det ibland knas för mig och jag råkade ta för många (en av anledningarna till att p-ring funkar mycket bättre för mig haha). Men det som hände för mig var att jag vaknade på natten och mådde jätteilla, hulkade men inget kom upp. Mådde skit ett par timmar men sen gick det över. Åt förövrigt Yaz tror jag. Tror inte att det är jättebra att överdosera, men jag tror inte att det är hela världen heller.

Upp till toppen
Annons: