Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 490 ggr
Isvind
10/27/18, 2:43 PM

Medicinsk abort - normalt att bara blöda en dag?

Hej. Känsligt ämne men hoppas det är ok att jag frågar här. Gjorde en tidig medicinsk abort (precis i v 5) igår av flertalet skäl. Jag blödde rikligt med tillhörande klumpar. So far, so good, så att säga. Idag blöder jag däremot inte mycket alls. Är mest när jag kissar det syns. När jag läser runt verkar det väldigt olika hur mycket/länge man blöder. Behöver jag oroa mig? Ska ringa på måndag (jag mår bra, så ingen som helst idé att ta upp tid på akuttelefon), men tänkte om någon kanske ville lugna mig tills dess. ;-) En del verkar ha genomgått samma som mig, dvs riklig blödning samma dag men sedan mer som en lätt mens/flytningar, medan en del påstår att man iprincip SKA blöda mycket en vecka… Jag tänker eftersom jag var så himla tidig känns det ju inte som det är så mycket heller…? Kändes som jag ”fick ut allt” igår… Men jag blir orolig när det känns som det nästan går för bra & enkelt om ni förstår vad jag menar…

Annons:
[Tuulikki]
10/27/18, 7:11 PM
#1

Jag hade det som du och allt gick bra

AlvaU
10/28/18, 4:11 AM
#2

Helt normalt att bara blöda rikligt första dagen och i princip inget mer sedan :-)

[Devya]
10/28/18, 11:46 AM
#3

Inget onormalt med det. Det kan också börja blöda igen om några dagar vilket är också vanligt.

Upp till toppen
Annons: