Annons:
Etikettsexualitet
Läst 1189 ggr
Anonym
Anonym
2018-10-24 22:52

Skäms över min sexualitet

Hej, jag är en tonåring som mer och mer har börjat tänka på sex och sådant. Saken är dock den att jag skäms över det… Jag vet att det är naturligt med sex och så, men… jag vet inte. Jag är förvirrad. Känns inte okej att fundera på det. Egentligen vet jag inte vart jag vill komma med det här inlägget, kanske bara skriva av mig. Tycker ni att sexualiteten är någonting att skämmas över? :/

Annons:
Carrosh
2018-10-24 23:10
#1

Sexualiteten är helt naturlig och normal och den brukar få en boost under tonåren just för att du börjar bli könsmogen osv. Det är en helt naturlig process och inget man behöver skämmas över (alla går igenom det här). Jag vet att det kan vara skämmigt att prata om det, minns själv hur det var under tonåren, men jag hoppas du har någon i din närhet du kan anförtro dig åt. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

sp0ngeb0b
2018-10-25 06:45
#2

Din sexualitet är det sista du behöver skämmas över! Det är typ det naturligaste som finns. Men jag förstår dig - när ingen pratar om det känns det fel att tänka sådär. Hoppas precis som #1 att du kan hitta någon att prata med, annars fortsätt fundera, och diskutera i onlineforum - det funkar alltid. 🙂

Blanksteg
2018-10-25 09:02
#3

Kan relatera. Jag är över 20 år och kan fortfarande tycka det är lite skämmigt att prata om sex, beroende på vilka man pratar med. Jag har ett fåtal vänner som kan prata om sex helt ocensurerat, och det är väldigt nice faktiskt att kunna prata om det.

Jag kan tipsa om olika radioprogram och poddar som handlar om sex. T.ex. Ligga med P3 och Alla våra ligg.

Anonym
Anonym
2018-10-25 10:22
#4

Tack för ert stöd! 🙂

[Forest]
2018-12-03 21:24
#5

Du har inget att skämmas över. Du är inte själv över vara nyfiken och inte heller ha funderingar kring sex och allt sånt. Jag hade själv en stora syster som jag fråga lite om sex skydd och bra o veta saker. Hon är 4 år äldre och var väl den jag kände lättast att prata om sånt med. Nu har jag själv barn och pratat mer med dottern kring mens och bindor tampong och att man inte tvättar sig med tvål i musen sa jag tidigt. Sex tog jag upp när hon var 14 år lite smått och mer när hon var 15 år och mer när hon skaffa pojkvän. Nu vet jag att allt tar man kanske inte med sin mamma 😊 Men visst vänder hon sig till mig ibland med lite frågor. Hon pratar lite med ungdomsmottagningen där tror jag hon vågat fråga kanske mer pinsama frågorna. Jag tror även skolsyster är rätt bra på svara på lite funderingar 😉 3 Jag tillhör dom som kan prata mer öppet med tjejkompisarna 😂 Väldigt bra tips du kom med om man inte vågar fråga 👍👍👍

Upp till toppen
Annons: