Sexualitet

Skäms över min sexualitet

2018-10-24 22:52 #0 av: Anonym

Hej, jag är en tonåring som mer och mer har börjat tänka på sex och sådant.
Saken är dock den att jag skäms över det…
Jag vet att det är naturligt med sex och så, men… jag vet inte. Jag är förvirrad. Känns inte okej att fundera på det.

Egentligen vet jag inte vart jag vill komma med det här inlägget, kanske bara skriva av mig.

Tycker ni att sexualiteten är någonting att skämmas över? :/

Anmäl
2018-10-24 23:10 #1 av: Carrosh

Sexualiteten är helt naturlig och normal och den brukar få en boost under tonåren just för att du börjar bli könsmogen osv. Det är en helt naturlig process och inget man behöver skämmas över (alla går igenom det här). Jag vet att det kan vara skämmigt att prata om det, minns själv hur det var under tonåren, men jag hoppas du har någon i din närhet du kan anförtro dig åt. :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Anmäl
2018-10-25 06:45 #2 av: sp0ngeb0b

Din sexualitet är det sista du behöver skämmas över! Det är typ det naturligaste som finns. Men jag förstår dig - när ingen pratar om det känns det fel att tänka sådär. Hoppas precis som #1 att du kan hitta någon att prata med, annars fortsätt fundera, och diskutera i onlineforum - det funkar alltid. Glad

"Before you ask someone why they're vegan - ask yourself why you're not."

Anmäl
2018-10-25 09:02 #3 av: Blanksteg

Kan relatera. Jag är över 20 år och kan fortfarande tycka det är lite skämmigt att prata om sex, beroende på vilka man pratar med. Jag har ett fåtal vänner som kan prata om sex helt ocensurerat, och det är väldigt nice faktiskt att kunna prata om det.

Jag kan tipsa om olika radioprogram och poddar som handlar om sex. T.ex. Ligga med P3 och Alla våra ligg.

Anmäl
2018-10-25 10:22 #4 av: Anonym

Tack för ert stöd! Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.