Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1382 ggr
Tiktak697
2018-10-23 18:57

Menar tidig gravid

Jag har haft mena vid ett tilfelle oc sen 2 veckor eller 13 dagar fick jah mens igen vad innebär detta jag hadde mens så kort in på . Jag har haft oskyddat sex med min man vad bör jag göra ? Ska jag ta ett grav test ? Jag är rädd för att jag är gravid ellerhur ska jag vänta till nästan beräknade mens ? Min all räkna ut ? Man kan säga min mens tog slut 6dagar sedan vad rekommenderar ni vad tror ni . Det var varierat olika typ på blod men inget jag tänkt på . Frågan är var det tidig mens då de var på min ägglosning elle beräknade ägglosning nämndens spm vanlig mens och allt känslan som vanlig mens i mage mm så vad tror ni har ett grav test hemma bör jah prova ? Har npgin varigt med om liknande

Mvh Tiktak

Annons:
Tiktak697
2018-10-23 23:43
#1

Ingen sm har en inputt?

Mvh Tiktak

Maria
2018-10-24 10:22
#2

Om frågan är om du kan vara gravid så är väl det bästa att köpa ett graviditetstest och kolla.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Tiktak697
2018-10-25 21:29
#3

När är det lämpligt att testa ?

Mvh Tiktak

sp0ngeb0b
2018-10-26 06:28
#4

#3 Ca 3 veckor efter du hade oskyddat sex

AlvaU
2018-10-28 04:19
#5

Mens brukar betyda att man inte är gravid, och om jag förstått det hela rätt fick du mens två veckor efter första mensen? Eller två veckor efter att första mensen slutat? Var det bara lite kan det vara ägglossningen som orsakat blodet, annars kan det vara mellanblödning eller bara vanlig mens som bestämde sig för att komma tidigt. Då borde du dock haft ägglossning i samband med förra mensen, så det är nog bra att ta ett graviditetstest för att vara på säkra sidan. På apoteket finns det gravtest man kan ta tidigt, fråga personalen där om du är osäker :-)

Tiktak697
2018-10-28 22:33
#6

Ana ok ja min mäns tog slut och 2 veckor efter fick jag mens igen kändes som vanlig men men blev lite i chock vill grav test för säkerhets skull men vill inte ta de för tidigt . Så att jag lugnar mig när inget påvisas och sen får ett plötsligt besked de har ju hänt folk

Mvh Tiktak

Annons:
OlgaMaria
2018-10-29 07:48
#7

Brukar du ha väldigt oregelbunden mens eller var det här väldigt ovanligt? Ibland kan ägglossningen komma i princip samtidigt som mensen - och då får man mens igen efter två veckor.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Thiah]
2018-10-30 19:45
#8

Är du orolig för att vara gravid i en negativ mening borde ni skydda er. Annars borde du säkert ta ett test för att kolla. Även som gravid kan du blöda som en normal mens.

Tiktak697
2018-11-03 19:43
#9

5 fick mens 2 v efter den tog Slut 7 mensen är väldigt regelbunden så jag vart orolig 8 nä inte negativt men man blir ju lite fundersam. Sedan en allmän fråga är de morgon ruiner jag är rätt att använda grav test tänk om man gör fel eller att de inte visar och så är man gravid ändå de har ju hänt

Mvh Tiktak

Upp till toppen
Annons: