Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 476 ggr
Sparven88
2018-10-23 07:54

Svamp i underlivet

Igår pratade jag med BM på telefon om att jag troligtvis fått Svamp i underlivet. Hon tipsade mig om Pevaryl Depot. Sagt och gjort, smörjde in mig med krämen igår innan jag gick och la mig och tog då den här vagitoren samtidigt. Hade hoppats på en mirakulös förbättring tills idag, och visst. Lite känner jag. Men det här kliandet gör mig tokig. Har ni några tips på hur jag kan lindra det?

Annons:
Mooniq
2018-10-23 08:26
#1

med salvan så borde kliandet upphöra rätt så snart. Sen kan det vara bra att läsa på om Candidasvamp - som vi alla har i våra tarmar och ska ha i våra tarmar, men  när den förökar sig för mycket så kan den ge sig ut på vandring o ge upphov till diverse svamputbrott, tex armhålor, svalg,  under bröst, fötter och i ljumskar där huden kan ligga mot hud och på så sätt skapa en varm, fuktig grogrund. 

Candida skapas av det vi äter, i synnerhet mycket kolhydrater. Att äta/tillsätta kallpressad ekologisk kokosfett är ett sätt att dämpa mängden Candida och att smörja huden med kallpressad kokosfett är ett annat. Det doftar lite kokos en stund du smörjt dig men efter en kvart är doften borta, och ger en mjuk, len hud. Kolla nätaffärer eller hälsokosten där du bor. Viktigt att du väljer kallpressad för då är alla nyttigheterna kvar i kokosfettet. 

Kolla även dina armhålor, ljumskar om du har Svamp även där. Det har hänt mig och då har jag köpt vanlig kräm för fotsvamp på apoteket och smörjt mig i en vecka och sen är det borta. Svampen kan återkomma så bra att ha koll.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Sparven88
2018-10-23 09:06
#2

Tack för snabbt svar! Till saken hör att jag ammar. Finns det en risk att jag kan ha Svamp på brösten också alltså? Hur ser jag om jag har Svamp? Känns inget någon annanstans mer än i underlivet.

Sindri
2018-10-23 09:28
#3

Om du har Svamp på brösten så brukar det kännas när barnet suger. Det svider.

Då bör man också kolla att barnet inte fått Svamp i munnen, s.k. torsk.

Mooniq
2018-10-23 09:37
#4

huden kan vara lite röd/brunaktig ibland, fuktig. om man rollar med deo så svider det (armhålorna). Under brösten kan det bli rödaktiga ränder - som det blir efter en bh. Huden kan ibland vara lite fjällig.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Sparven88
2018-10-30 14:55
#5

Har använt krämen nu ungefär 2-3 gånger om dagen i en vecka. Det är bättre, men inte riktigt bra. Pratade med VC i fredags, de sa att jag skulle fortsätta smörja en vecka efter att symptomen är borta. Frågan är om jag ska ringa igen och få något starkare kanske? Som om inte det räckte har jag nog fått tillbaka mensen efter graviditet och förlossning för snart 5 månader sen.

Upp till toppen
Annons: