Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 1191 ggr
Anonym
Anonym
10/21/18, 11:49 PM

Bakteriell vaginos

Misstänker att jag kan ha fått bakteriell vaginos eller något. Luktar mer och mer illa än det brukar. Går i perioder just nu är som återställd efter mens och har bara haft problem med den sexpartnern jag har nu. Svider inte kliar inte. Vet att jag bör gå till gyn och kolla men finns inte på världskartan att jag klarar av att visa fiffi där för en undersökning. Vet att det ska finnas en gel på apoteket för just bakteriell vaginos som ska funka som behandling och för förebyggande syfte. Ska man prova och de om det hjälper? Tänker att det borde inte skada då det är receptfritt. Några andra tips man kan se om det hjälper? Eller andra ideer eller nått som kan tänkas hjälpa. Är nog jobbigt att ta handen till läkaren för en undersökning därav vill jag se om det finns något att göra själv.

Annons:
Maria
10/22/18, 6:23 AM
#1

#0 Du får försöka komma över det här med att gå till gynekolog. Som kvinna så behöver man oftast göra det ett antal gånger under livets gång och det är ett viktigt "område" att sköta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sabah
10/22/18, 5:37 PM
#2

Man ska vara rädd om sig och ibland kan man behöva söka vård men ibland kan man klara vissa saker själv. Pratar av egen erfarenhet. Har man fått bakterier kan man återställa balansen med mjölksyrabakterier, jag hade Helhetshälsas mjölksyrabakteriekapslar (Probioplex heter de) hemma när jag fick rådet av en terapeut inom ett annat område, jag förde in en kapsel varann dag i en vecka och blev av med problemet. Det kändes naturligt och bra! Har inte provat apotekets gel så den kan jag inte yttra mig om.


💖🧡💛💚💙💜

Anonym
Anonym
10/22/18, 7:00 PM
#3

#2 då finns det alltså hopp om att det kan återställa sig. Då sakerna är receptfria bör det ju inte vara någon fara att testa heller.

Sabah
10/22/18, 7:38 PM
#4

Värt att prova! Lycka till! 😊


💖🧡💛💚💙💜

Lona
10/22/18, 9:04 PM
#5

Nu menar jag generellt men bara för att ett läkemedel är receptfritt innebär det inte att det är ofarligt.

TS, det är sannolikt inget allvarligt men man ska ändå vara lite försiktig med infektioner i underlivet. Dels för att ni kan smitta varandra men det finns en risk (även om den är extremt liten) att en infektion sprider sig uppåt mot livmodern och äggstockarna. 
Förr eller senare bör du ändå ta cellprov när du blir kallad så varför inte ta tjuren vid hornen direkt och knalla iväg till gynekologen?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Anonym
Anonym
10/22/18, 10:31 PM
#6

#5 är lättare sagt än gjort att åka dit. Har nog mycket panik och nog jobbigt att gå till en vanlig läkare och undersöka t.ex handen. Vilken jag inte har problem att visa. Vill inte visa mitt underliv för min partner hur ska jag då klara av att bara visa å nån ska va där å gräva. Har varit nog jobbigt för möten om mina ppiller :/

Annons:
Lona
10/22/18, 11:11 PM
#7

#6, Ber om ursäkt, jag var lite väl pepp där! Dock är det nog något som du borde försöka ta tag i på endera sättet, åtminstone på längre sikt.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: