Annons:
Etikettmammarollen
Läst 1075 ggr
powerade
10/20/18, 7:59 PM

Babyshower

Fått en inbjudan till babyshower. Känns ju som det är standard att köpa paket? Någon som har tips på vad man kan köpa till en som blir mamma för första gången?:)

Annons:
Honestyisdead
10/20/18, 8:17 PM
#1

Bröstvårtessalva 😂

powerade
10/20/18, 8:23 PM
#2

#1 haha det kan man nog inte få för mycket av. Men hon sa härom dagen att hon ville ha massage. Men tänker som höggravid. Kan man få massage på alla ställen då?:/ tänker att när barnet är fött är det ju inte så lätt att koppla av för massage inom närmaste tiden.

Emptymoment
10/20/18, 8:50 PM
#3

#1 Really, du fick ett "haha" utav det? 😭 min kommentar i den andra tråden där du inte alls tyckte jag var rolig var väl ändå bättre…orättvist. Och ömma bröstvårtor är väl då ändå något som inte är ovanligt.

TS Ja men då har du ju fått ett direkt tips av den som festen gäller, och du kan ju alltid ringa och fråga ett massageställe om det passar med massage vid graviditet. Om inte så kommer hon garanterat behöva en någon gång efter födseln.

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Honestyisdead
10/20/18, 8:57 PM
#4

#2 En del ställen har gravidmassage har jag för mig! Annars är det perfekt efter att barnet är fött. Efter en tid behöver man nog lite egentid :)

Emptymoment
10/20/18, 11:32 PM
#5

#4 ignorera mig bäst du vill. Jag ska få dig att skratta en dag😎

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

powerade
10/20/18, 11:47 PM
#6

#3 skrattade eftersom det känns som hon själv har köpt "överlevnadskit och förmodligen tänkt på brörstvårtorna också. Tar gärna emot idéer på fler saker man skulle uppskatta. En massage går ju på ungefär minst 500kr känns lite onödigt dyrt då man är arbetslös om man kan hitta bra saker och komma undan billigare.

Annons:
Emptymoment
10/20/18, 11:56 PM
#7

 #6 Sorry, menade inte att larva mig i din tråd och prata om annat. Men jag har själv aldrig deltagit in babyshower så har nog inga bra idéer.

Men kanske fixa en riktigt nice väska fylld med saker hon tycker om när hon ligger på sjukhuset och väntar på ungen? :) Är inte kvinna själv, men kan tänka mig att om det blir en långdragen väntan på att ungen ska ploppa ut så vill man ha något att göra, eller tänka på annat än smärtan. Typ snacks, underhållning och saker hon skulle kunna ge till bebisen?

Om du inte vill köpa något just till henne så köp eller pyssla ihop något till barnet? Spädbarnsvänliga leksaker och sånt :)

Annars kan du köpa 3000 blöjor 😂

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

powerade
10/21/18, 12:19 AM
#8

#7 vet inte riktigt vad hon tycker om riktigt hehe. Kan ju inte direkt fråga xD Känns lite som man vill fokusera på henne då många glömmer bort sig själv och inte vill köpa saker som gynnar sig själv.

Emptymoment
10/21/18, 12:21 AM
#9

#8 Kan du inte fråga den som var ansvarig för att tillverka ungen tillsammans med henne om vad hon gillar? 🙂

That body doesn´t have a Monado anymore, who knows how much life it´s got in it?

Carrosh
10/21/18, 12:37 AM
#10

Förbrukningsvaror! Tvättlappar, babyolja, amningskupor (ifall hon tänkt amma?), parfymfritt tvättmedel (det går åt kan jag lova), dreglisar, bebissockor i en storlek större (alltså inte den minsta), dinglisar eller andra hängen till barnvagnen, en mugghållare till vagnen, reflexer, dregelhanddukar..

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[Tuulikki]
10/21/18, 12:55 AM
#11

Du kan pröva och ställa frågan på Barn iFokus eller Gravid iFokus också om du inte redan gjort det. Är nog många som har riktigt bra tips där med! 😊

Surpan
10/22/18, 8:13 AM
#12

Någonting roligt matchande för mamma och barn! 🙂 Till min systers babyshower så köpte jag matchande förkläden i vuxenstorlek och barnstorlek (min syster är kock).  I julas så köpte jag matchande happysocks till min sambo, mig och vår son som dom fick på julaftonsmorgonen. 

I bebisklädväg så tipsar jag om att köpa pyjamas! Det är nästan ingen som gör i min erfarenhet och det behövs en del av. Köp storlek 62 eller upp.

Brios träleksaker är fina, klassiska och uppskattade! Finns för bra pris också. Jag rekommenderar deras skallra.

Men till en babyshower så tycker jag inte att man behöver slå på så stort, en pyjamas och en dinglis är ett gulligt litet paket.

/Surpan

powerade
10/22/18, 11:48 AM
#13

#12 känner ju lite som att man inte behöver lägga ut en förmögebhet men samridigt vill jag ju ge något användbart och uppskattande såklart.

Annons:
Surpan
10/22/18, 12:09 PM
#14

#13 Självklart. 🙂 När man väntar sitt första barn så är man bara så tacksam över allt man slipper köpa själv, så det mesta är verkligen uppskattat!

Ett trikåset från HM kostar till exempel 99 kr för en hel outfit, lägg ner det i en fin låda och släng ner en matchande napp från ICA så lovar jag att det kommer vara superuppskattat!

Vill du istället ge nått till mamman så kanske en föräldrabok? Gillar hon humor så rekommenderar jag hej hej vardag eller det är inte du det är dom. 🙂

/Surpan

AlvaU
10/28/18, 12:53 PM
#15

Jag samlade ihop böcker av Elsa Beskow som jag gav bort i present, uppskattades mycket! Går att hitta böcker begagnade men i nyskick, då kan man få ihop flera stycken utan att det kostar skjortan :)

Upp till toppen
Annons: