Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 1089 ggr
powerade
2018-10-18 15:19

Problem med badhus.

Hej. Nu vill jag komma igång att simma lite då jag inte gör så mycket om dagarna. Men jag är livrädd att få problem med kisseriet igen. När jag var liten gick jag simskola och ficl då problem liknande urinvägsinfektion VARJE gång som höll i sig i någon dag. Är rädd att detta kommer tillbaka nu om jag börjar vara där regelbundet. Någon som haft samma problem? Finns det något sätt att lindra det eller slippa få så? Kan jag ha tur att det vuxit bort? Badhuset har klor vatten men utebadet har gått bra tidigare som också använder det men kanske mindre mängd?:/

Annons:
vendelay
2018-10-18 15:24
#1

Jag har haft planer på att börja simma men nu blir jag ju orolig… Är det vanligt att få urinvägsinfektion av att bada i simbassänger?

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Maria
2018-10-18 15:24
#2

Kan det vara så att du reagerar på något i vattnet. Har du inte badat i bassäng sedan du var liten? Eller blir det samma varje gång?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

powerade
2018-10-18 15:30
#3

#1 jag vet inte om det är vanligt men jag hade problem förut men om det var just det det vet jag inte då jag helt enkelt sluyade bara vara där utan undersökningar:)

powerade
2018-10-18 15:33
#4

#2 har bara varit Någon enstaka gång. Känns lite konstigt men svider inte och det går oftast bort efter jag varit på toa å dushat. Har aldrig varit i klor regelbundet. Men i bad hemma med klor eller utebadhuset könns det absolut inte ens lite Konstigt så vet ej vad dom gör med vatten på badhuset? Vad finns det som jag kan reagera på? Mest logiskt känns ju den stora mängden klor?

Maria
2018-10-18 15:46
#5

#4 Ja det var det jag tänkte på eftersom besvären bara varade nån dag.

Var det samma besvär som vid urinvägsinfektion? Sveda, trängningar och att du fick kissa ofta.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

powerade
2018-10-18 18:06
#6

#5 medans jag gick simskola kom problemen VARJE gång jag kom dit. Då sved den hade svårt att komma ut något och kändes irriterat hela tiden och att jag aldrig slutade vara kissnödig. Var väl där 2-3 gånger i veckan så det gick ju aldrig över så trappade jag ner på det och då kom det varje gång sen slutade jag helt Nu är jag bara där Någon enstaka gång å då känns de bara konstigt. Typ 1 gång per år. Men vill börja vara där 2-3 gånger i veckan. Så är rädd det kommer komma tillbaka å bli ett problem. Tänkte atr Någon kanske har haft samma å hittat en lösning att kunna bada ändå.

Annons:
sp0ngeb0b
2018-10-23 06:37
#7

Kan du inte testa dig fram? Kanske köpa engångsbiljetter eller något sånt, och testa några gånger och se om det kommer tillbaka.

Upp till toppen
Annons: