Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 758 ggr
jessicai
10/17/18, 12:15 AM

Spiral - behöver hjälp.

Hej! 

För snart en vecka sedan satte jag in en kopparspiral. Ett par timmar senare svällde min mage upp och sedan dess har den varit verkligen som en ballong. Ungefär som när man har varit på middag och ätit alldeles för mycket. Jag tycker att det känns obekvämt att röra på mig, jag ser ut som att jag är ca. 5 månader inne i en graviditet, och framförallt så har min självkänsla gått ner till 0 pga detta. Jag har aldrig haft problem med "bloating" förr. 

I alla fall kan jag inte hitta någonstans på varken 1177, rfsu eller umo att detta skulle vara någon biverkning pga spiral, jag har dock läst på internet om mängder av kvinnor som skriver att detta hände dem efter de fick spiral insatta. Vissa säger att det gick över efter någon vecka, andra efter ett par månader, men jag läste även om ett par kvinnor vars ballongmage aldrig gick över, inte ens år efter att de tagit ut spiralen. Förvånad

Vad ska jag göra? Borde jag avvakta någon vecka till och se om det åtminstone verkar gå åt rätt håll? Ju snabbare jag får ut den desto större kanske chansen är att jag slipper den där skräckhistorien om hon som hade permanent ballongmage. Jag har ju som sagt bara haft den i snart en vecka, men jag känner inte att det är värt att gå runt och känna sig såhär i flera månader innan det lägger sig igen. Vad har ni för erfarenheter av spiral? Är det någon som känner igen sig?

Annons:
Randomel93
10/17/18, 6:53 AM
#1

Har du ringt och frågat mottagningen? Jag var helt förstörd i flera dagar efter min, men bloatingen gick över för min del.

Upp till toppen
Annons: