Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 1139 ggr
rituals
10/11/18, 10:39 PM

Migrän?

Jag vet inte vad jag stundtals drabbas av men jag har en fråga kring migrän. Det kan gå ett halvår mellan mina värkperioder eller så kan värken komma flera ggr per månad och även vara upp till en vecka om jag har otur. Det börjar med en svag känsla av huvudvärk. Nästan dimsyn, ögonen rinner och därefter blir det värre och värre. Det är en sprängande huvudvärk, som om skallen är för litet för dess innehåll. En värk som gör att jag håller på att klättra på väggarna. Alvedon hjälper ej men diklofenak mot migrän ger lindring. Tills de slutat verka, då kommer värken tillbaka i sin fulla styrka. Jag blir trött å får oerhört svårt att koncentrera mig. Kom på migsjälv att sänka ljusstyrka på både tv och telefonen samt att jag inte kan ha för högt ljud. Det känns som bäst Näe jag ligger ner och minsta rörelse ger puls i huvudet och som om det ska sprängas. Jag har gjort 3 hjärnröntgen utan anmärkning. Blodprover osv. Några prover är inte så bra men inget som kan orsaka denna huvudvärk. Har någon erfarenhet av migrän och kan detta isåfall vara något jag drabbats av? Har ni några eventuella tips?

Annons:
OlgaMaria
10/19/18, 1:00 PM
#1

Har det någon koppling till menscykeln?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Duvethon
10/19/18, 5:32 PM
#2

Jag har migrän sällan (som tur är). Vid anfallen får jag ont i nacken och en sprängande huvudvärk, blir alltid illamående men kräks sällan. Blir tvungen att ligga i ett mörkt rum. Känner ofta på mig innan anfallen kommer, svårt att beskriva, men känner mig konstig. Kan du utföra vanliga sysslor med din huvudvärk? Kan du jobba? Migrän hindrar ofta detta, är nog en väldigt liten procent som kan arbeta under ett anfall.

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

Maria
10/22/18, 6:25 AM
#3

Det låter absolut att du kan ha drabbats av migrän.

Jag hade sökt vård igen för det finns mer anpassade migränmediciner som du kan testa. Bra att du har gjort röntgen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Katti
10/22/18, 8:32 PM
#4

Jag fick migrän i samband med klimakteriet. Fattade inte själv att det var migrän då den känns som min vanliga huvudvärk, men inte går över med t ex ipren som den gör.  Det var inte förrän jag efter fyra dagars ökande smärta i desperation tog en av min mans migräntabletter och värken sjönk undan på en kvart som jag insåg att det var migrän det var! 

Det finns receptfria tabletter mot migrän att köpa så att du kan prova det. Funkar det så är det migrän du har!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: