Annons:
Etikettgynekologsnack
Läst 742 ggr
Rosen82
10/11/18, 6:21 PM

Försenad mens

Är 36 har alltid mycket mens och är väldig öm i brösten vid mens är ej gravid. Sedan i fredags har jag varit öm i brösten och det har varit en liten ljusbrun flytning inget mer…tror att den är på gång men har aldrig varit öm i brösten en vecka innan någon som känner igen?

Annons:
Tjeja
10/11/18, 7:00 PM
#1

Du kanske närmar sig klimakteriet så smått?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Rosen82
10/11/18, 7:02 PM
#2

Okej..känns väldigt tidigt men den kommer nog närsomhelst

Rosen82
10/11/18, 7:04 PM
#3

Eller har jag kanske haft mycket på jobbet

Tjeja
10/11/18, 7:14 PM
#4

Kan det också vara. Stress påverkar ju hormonerna mycket med.  Är du orolig att något är fel?  Tror spontant själv att det är någon helt naturlig orsak, men är du orolig så boka tid hos gynekolog och kolla upp så att allt är som det ska ändå. 🙂

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
10/11/18, 9:06 PM
#5

Tips. Titta på SVT 1 nu program om klimakteriet. Kanske något du känner igen där. För det kan komma smygandes lite i taget under många år. Det är inte bara hot flashes efter 50 som är klimakteriet liksom. Fertiliteten börjar gå utför redan efter 25. Efter 35 sjunker den påtagligt. Det vi vanligtvis tänker på när man pratar om klimakteriet är ju oftast slutet på hela den processen, övergången från hög fertilitet tills äggen är slut typ..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Rosen82
10/11/18, 10:11 PM
#6

Ja därför tror jag inte att det är så riktigt än

Annons:
[Devya]
10/12/18, 8:18 AM
#7

Inte ovanligt att kroppen reagerar lite annorlunda ibland. Det behöver inte vara något fel bara för det . Det här hänt mig någon enstaka gång och inget har varit fel. Klimakteriet låter lite långsökt bara baserat på de där symptomen.

Upp till toppen
Annons: