Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1127 ggr
[mickeyrafckup]
10/11/18, 1:20 PM

Sorgen över en långdistanspojkvän- Otrogen?

Gravid i vecka 17 och har en långdistans pojkvän, han bor många timmar bort jag trodde graviditen skulle göra honom snällare jag vet jag låter korkad, men jag trodde det skulle binda oss samman mer älskar honom mer än allt på jorden.

Han har under så lång tid mixat samman att vara psykiskt elak med att vara snäll, exempel på psykiskt kan vara små kommentarer om att jag klär mig som en hippie att mitt hår är väldigt kort för en tjej att jag inte är som andra att jag är blek - han kan också säga saker som att jag är jobbig att skriva med för jag är för energirik (saker jag inte kan ändra på) att jag har en konstig haka,finns en miljon exempel

värsta på senaste var när jag var inlagd för hypersemis gravidkräkningar med dropp, och han sa jag får skylla mig sj för jag inte äter tillräckligt "Har du lärt dig din läxa nu?"

sen blir han direkt kärleksfull igen, jag är inte korkad, jag är bara sjukligt ensam.. och älskar honom - är verkligen inte perfekt själv.

Men nu till grejen  jag börjar tro han ev är otrogen vi ses varje månad i någon vecka eller två, men när vi är isär så skriver vi varje dag även om det är 5 minuter eller 5 timmar.. Men senaste veckorna slutade han skriva vissa dagar i minst 24 timmar, hans ursäkt är att han behöver "ensamtid" jag frågade om han inte ens har tid att skriva ett meddelande så jag vet han "lever" men han blev bara irriterad, först hade han ursäkter om att det var med jobbet men sedan använder han inte det längre - eftersom det aldrig vart så förut funderar jag på om han är otrogen vad hade ni trott? vi har vart tillsammans i över 2 år

Vet inte vad jag ska göra.

Annons:
Anne.K
10/11/18, 1:42 PM
#1

Förlåt om jag låter hård nu… Men den killen verkar inte vara nått att hålla kvar i. Han respekterar ju inte dig för fem öre om jag enbart ska utgå från det du skrivit här nu. 

Försök att ta ett steg bakåt och granska erat förhållande och ta en ordentlig funderare, är det verkligen en kille som får dig att må ditt bästa jag?

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Aleya
10/11/18, 8:46 PM
#2

Detta kanske låter ännu hårdare: men blev du gravid med han i tron om att allt skulle bli bättre? Jag tycker lämna han

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Devya]
10/12/18, 8:25 AM
#3

Det här låter så otroligt och väldigt naivt. Varför ens bli gravid med någon som bor så långt borta och som behandlar dig så dåligt? Var graviditeten planerad av er båda? Ni låter väldigt oansvariga då ni verkar inte ha några planer alls för framtiden. Det låter också som om han inte bryr dig om dig om han säger sådana saker. Om min man skulle säga sådant så skulle det varit slut mellan oss för längesen. Otroheten är väl det minsta problemet här. Han behandlar dig som skräp och du tackar och tar emot. Antingen gör du slut och visar att du inte accepterar ett sådant vidrigt beteende eller så fortsätter du att bli behandlad som skräp. Upp till dig hur du vill bli behandlad då han knappast lär ändra på sig. :/

[134643]
10/12/18, 9:40 AM
#4

Vill du att han ska behandla ditt framtida barn på samma sätt som dig? Komma med kommentarer? Få ditt barn att känna sig fult, osäkert, oönskat? 

Nej. Otrohet eller ej. Lämna, för både dig och ditt barns skull ❤️

Galenidjur
10/12/18, 12:17 PM
#5

Det han sysslar med har ett namn: psykisk misshandel.  Det är inte ok, och det är till för att bryta ner ditt självförtroende så att han kan behandla dig hur som helst utan att du lämnar honom ändå.  

Visst kan han vara otrogen, men jag tror snarare att han inte känner sig lika intresserad av dig och därför väljer att strunta i att kontakta dig.

Oavsett är inget av det han håller på med ok och det måste få ett slut. Jag tycker du borde skaffa någon slags samtalskontakt så du kan få stöd i detta.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Ewafan
10/16/18, 4:34 PM
#6

Jag förstår det blir extra komplicerat med att du väntar barn ihop med honom. Men jag ska va ärlig även om det är tufft o höra. Men sanningen är att han kommer aldrig förändra sig. Han kommer tyvärr bara sänka dig mer o mer mentalt. Du behöver då må bra o använda din energi o ditt liv till att finnas för din bebis. Så som din kille beter sig ska ingen få uppleva. Han behandlar dug fruktansvärt respektlöst. Förstår att du helst vill det ska bli guld o mysigt igen varje dag. Men tyvärr kommer han alltid o svaja. Det låter som psykisk misshandel, även om han själv inte är medveten om hur hans beteende påverkar dig. Men du ska inte behöva leva i detta. Du är värd att då må bra. Oavsett vilka brister du har. Alla har nåt de är mindre charmiga men det betyder inte att man ska bli behandlad som du. Tex när du ca på sjukhuset skulle han gjort såhär istället. Han skulle ha funnits för dig under hela vistelsen o stöttat o uppmuntrat dig o sagt hur tapper du är som måste gå igenom det tuffa i oroa sig dör hur barnet mår o hur du kommer må framöver. . Istället betedde han sig själviskt o förnedrande, osympatiskt. Ang o höra av sig, oavsett vilken anledning så borde han höra av sig o va intresserad hur du mår o hur bebisen mår. Jag hoppas du kan känna dig stärkt o att du vet hur rätt tankar du har kring allt. Kom ihåg att du måste spara all energi flr din bebis Lycka till.

Annons:
anonymis
10/16/18, 6:06 PM
#7

Jag tror inte din kille kommer att ändra sig. Jag var tillsammans med en hopplös kille, även om han inte var elak på samma sätt som din kille är.

Vi bodde ihop och det var jag som hade flyttat in i hans lägenhet. I början hade vi det bra, men sen kom vardagen och verkligheten ikapp. Han är lat och vill att andra ska städa åt honom. Hans föräldrar har alltid ställt upp för mycket för honom utan att ställa krav.

Jag betalade halva hyran och städade, tvättade, diskade, lagade mat, samtidigt som jag jobbade deltid och pluggade. Han hade ibland jobb, ibland arbetslös. Han låg mest på soffan och spelade tv-spel och träffade vänner och han slösade alltid bort sina pengar. Han hade inga ambitioner för framtiden. Vi gjorde aldrig något tillsammans och sexlivet var inte heller något vidare. Jag ställde ultimatum till honom och hotade att lämna, det blev ingen förändring från hans sida. Till slut lämnade jag honom och vi har inte hörts av sedan dess. Han är tydligen tillsammans med någon annan nu.

Med facit i hand inser jag att jag borde ha lämnat tidigare. En anledning var att jag inte hade någonstans att ta vägen om jag lämnade honom. Hade ingen vän som jag kunde få bo hos, så jag fick till slut bita ihop och flytta till min mamma. I en liten ort där jag aldrig trivdes eftersom jag var mobbad där som barn/tonåring.

Jag tror inte att den eventuella otroheten är ditt största problem. Du borde fundera över dina känslor för den här killen och din ensamhet. Du behöver fokusera på dig själv och ditt barn som du väntar. Så som din kille beter sig, så framstår han verkligen inte som någon som är mogen att vara förälder.

Du behöver få råd och stöd.

powerade
10/18/18, 3:43 PM
#8

Jag tycker det låter som att skulle behöva gå å träffa någon och prata å utreda hans personlighet. Låter inte normalt att någon är så svajjig om man mår bra å allt är bra. Kanske dags att ta upp det. Vägrar han så är det kanske dags att gå vidare? Ett förhållande ska INTE gå ut på att ta en massa skit för att han ibland är snäll. Gör han att du mår dåligt så är det inte sunt att stanna kvar om han inte ändrar på det. Det kan vara tufft men känns förmodligen bättre senare. Jag trodde jag älskade en kille. Han använde ibland lite hårda ord å jag är känslig så var ofta ledsen. Ibland jättesöt å snäll. Men bryter man sig ut det och sedan hittar annat inser man vad man har slösat onödig tid på. Tyvärr.

Upp till toppen
Annons: