Annons:
Etikettfysisk-hälsa
Läst 2332 ggr
Malexandra
2018-10-09 19:07

Tarmbakterier farligt?

Jo jag undrar en sak hur farligt det är att få tarmbakterier i slidan och övriga underlivet. Om man råkat få typ bajs där hur farligt är det och vad gör man åt det? Såklart tvättar sig men förutom det? Måste man gå och undersöka sig för att det kan vara farligt att få bajs i underlivet? Eller är det bara göra rent och inget kommer hända?

(SERIÖS FRÅGA!!! så snälla svara )

Annons:
Honestyisdead
2018-10-09 19:24
#1

Det kan orsaka infektion om man har otur. Läkare uppsöker man först om man får symtom på urinvägsinfektion.

Malexandra
2018-10-09 20:51
#2

Det var 3 dagar sedan och jag märkte inget först. Inte förrän idag svider det som eld när jag kissar. Plus att det är väldigt ömt liksom på utsidan. Att tex torka mig efter jag kissat och tex av att bara ha trosan mot underlivet när jag rör mig gör ont..

Jag har aldrig haft urinvägsinfektion så jag har inget att jämföra med men antar att det känns såhär? Men jag har ingen klåda alls om man nu brukar ha det.

Jag dricker massor av citronvatten och hoppas det kan hjälpa.

Galenidjur
2018-10-10 23:38
#3

Gör det så ont ska du uppsöka läkare så snabbt om möjligt tycker jag .

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Sarah
2018-10-11 09:12
#4

Låter som urinvägsinfektion. Åk till läkare så att du kan få penicillin om det behövs. Obehandlad kan det gå upp i njurarna. Citron hjälper inte.

224
2018-10-18 17:57
#5

hur kommer det sig att fått upp avföring i slidan?

Linn Is The New
2018-10-18 20:38
#6

#5 vill absolut inte kapa tråden och sno frågan men jag personligen tänkte att det kan ha med sexuell lek eller analt att göra. Men som sagt, inte min fråga och det är bara en fundering och ts får välja själv om hon  vill svara.

Eftersom du har så ont så har förgående talare redan sagt som jag kommer säga nu, sök vård så det inte går upp i njurarna eller bli ännu värre, Vårdcentralen kan hjälpa dig. Har haft det 4 gånger förut och det är hemskt.

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Annons:
OlgaMaria
2018-10-19 11:55
#7

#4 och TS. 

Citron hjälper. Bakterierna trivs inte i syran från citron. Men det är inte säkert att det hjälper tillräckligt bra. Vid UVI-känningar ska man försöka göra så mycket man kan själv och kontakta vården om besvären inte försvinner av sig själv. Eftersom det här är första dagen med känningar kan man vänta några dagar och fortsätta dricka mycket surt som citron och tranbärsjucie, undvika socker. Om det inte blivit bättre efter tre dagar ska man kontakta vården.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sarah
2018-10-19 12:28
#8

Forskningen visar att det är en myt med ex tranbär. Googla tranbär urinvägsinfektion forskning och yale.

OlgaMaria
2018-10-19 12:55
#9

#8 Den studien undersökte om en låg dos tranbär i pillerform kunde förebygga förekomsten av vissa sorters bakterier i urinen hos äldre kvinnor om jag förstått det rätt. Men finns annan forskning som visar att tranbärsjuice faktist har en bra effekt mot UVI.

https://www.webmd.com/women/news/20100823/cranberry-juice-fights-urinary-tract-infection-quickly

När det gäller en UVI som utvecklas så räcker vanligtvis inte ett glas tranbärsjuice utan man ska försöka angripa detta så aggressivt man kan på egen hand, och bara vanligt vatten hjälper. Tranbärsjuice, citronjuice m.m. har ännu bättre effekt. Man kan lägga en varm vetekudde mot magen m.m. Läs olika tips på nätet. UVA-Ört är ett jättebra tillskott som är lätt att ta och effektivt.

Hursomhelst är rekommendationen från vården att avvakta några dagar hemma och de brukar även ge lite råd ifall man ringer till 1177 t ex, om att dricka mycket osv.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Tant Grön
2018-10-19 17:57
#10

Har för mig att man kan göra te på lingonblad och dricka. Själv har jag aldrig UVI.

Katti
2018-10-22 20:51
#11

Nu finns det ju urinvägsinfektioner och urinvägsinfektioner. Är enda symtomet att man är öm och  det svider när man kissar så kan man avvakta, men känns det som att kissa taggtråd och man springer på toa precis hela tiden så är det lika bra att söka för det. Jag har tagit med mig urin, gått till vårdcentralen och fått lämna det på labbet direkt. Men det kanske man inte kan på alla ställen. 

Och du; ingen vet varför du får uvi, så det är inte så att någon kommer titta snett på dig eller t ex fråga om du haft analsex!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Malexandra
2018-10-29 17:49
#12

Tack jag är bra nu.

#5 Men varför ska jag beskriva hur det gick till?

[Forest]
2018-12-03 21:06
#13

8 OT var många årsen jag fick uvi o ringde sjukvårdsupplysningen o dom tipsa om citron samt tranbärsjuice. I samma veva 1 v mellan fick våran ena hund uvi o även vetrinären rek c vitanmin brus som hon kunde dricka (det gjorde hon inte) jag o hunden fick hjälp med pencelin dagen efter då på måndag 😊 inget huskur hjälpte oss kan jag även säga så ts även jag rek att du ringer läkare för hjälp 😊

Annons:
224
2019-02-22 20:03
#14

#12 om dina tarmbakterier är resistenta d.v.s ESBL-bildande kan du få upp resistenta bakterier i slidan vilket gör UVI svårbehandlat.

Om du gått från analt till vaginalt samlag, markera ifrån nästa gång! det är du som blir sjuk :)

Upp till toppen
Annons: