Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 2314 ggr
Fridaaaa
2018-10-04 13:07

P-medel

Vilket P-medel rekommenderar ni som:

- Man inte går lätt upp i vikt av (vet, invididuellt, men överlag)
- Inte är kondom
- Inte pdator/NC
- Inte är spiral eller pstav

Har Gestrina nu. Får inte ha pring förrän jag gått ner mer, vilket inte går med gestrina, allting har stannat av sedan jag började med dem.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[IdaSoren]
2018-10-04 16:10
#1

Det enda som med säkerhet inte bör påverka vikten/hungern är ju preventivmedel utan hormoner, som kopparspiral (vilket ju går bort pga sista punkten) eller pessar/femidom (det senare liknar ju dock kondom). Har inte provat det men kan ju vara något att kolla närmare på.

Annars kanske p-spruta kan vara något?

Fridaaaa
2018-10-04 18:12
#2

#1 Pspruta fungerar inte för min del, dels pga nålrädsla, dels pga att många får svårare att bli gravida när de slutat. 

Mjo det är ju det, men borde finnas andra alternativ som inte är lika stor risk att man går upp i alla fall, men bivrkningar finns ju tyvärr på det mesta.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fransu
2018-10-04 18:17
#3

Jag åt minipiller, Cerazette, i flera år. Jag fick inte äta riktiga p-piller på grund av att jag har högt blodtryck. Jag tycker minipiller fungerade bra. Ingen viktuppgång och ingen eller väldigt lite mens.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Fridaaaa
2018-10-04 18:21
#4

#3 Cerazette fungerade ännu sämre än gestrina :(

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NoEnd
2018-10-04 19:14
#5

Kan du äta p-piller? Eller måste det vara minipiller? :)

Fridaaaa
2018-10-04 20:22
#6

#5 Får inte ta vanliga ppiller förrän jag gått ner, tydligen måste man vara under visst bmi enligt min BM. Men, kroppen vägrar gå ner så länge jag går på gestrina :/ 
Men, annars skulle jag kunna testa sort jag inte testat

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
NoEnd
2018-10-04 20:34
#7

#6 Ajdå, skulle annars tipsat om Yasmin men det är p-piller. Finns ju tyvärr inte så många mini-piller så du kanske får testa alla sorter och se vad som passar? Har du någon sort du funderar på att testa? Annars, har du många kilo kvar tills du har fler möjligheter att välja mellan?

Fridaaaa
2018-10-04 21:44
#8

#7 minns inte vad hon sa för BMI så vet tyvärr inte. Ja jag har fått förslag på i alla fall en sort jag tänkt :) ---- Ingen som vet något om pärlspiral?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2018-10-06 12:33
#9

Har aldrig varit med om att det finns någon bmigräns. 

Jag hade p ringar även när jag vägde över 100 kilo. Då hade jag bmi över 30.

Fridaaaa
2018-10-06 15:18
#10

#9 är vad bm sa. Fick inte pring pga att det är kombinerat och var tvungen att vara under viss bmi

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

VeilofElysium
2018-10-08 16:23
#11

Zoely är det som funkat för mig. Jag har inte gått varken upp eller ner i vikt med det och är i princip fri från bieffekter . Har PCOS så det har främst hjälpt till med de symptomen som tabletterna hjälper mig med men det skyddar från graviditet också. Har till och med lyckats gå ner 7 envisa kilon trots pillerna.  Hade som mest ett BMI på 25,3 med de men jag tror inte att det ska vara ett problem att ta dem om man har ett högre BMI..tala med läkare. Är förstås individuellt vad som funkar så det är ju svår fråga det där.

Lona
2018-10-09 23:00
#12

Även Zoely är kontraindicerat vid övervikt men TS kan förstås ta upp det med BM/gynekolog.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Fridaaaa
2018-10-10 08:14
#13

Varit in hos BM men vi kom inte riktigt fram till något :/ Får inte ta kombinerat ännu enligt henne, frustrerande! Ocg jag har kämpat med att gå ner när jag tar de jag tar, men är i samband med att jag började med dem, inte långt efter, som det mest stått still, knappt något jag gått ner :/ Så står och stampar och vt inte riktigt hur jag ska göra :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: