Annons:
Etikettpreventivmedel
Läst 882 ggr
MissClue
2018-09-17 00:53

pessar

Någon som har erfarenhet av pessar? Jag har provat olika sorters p-piller, p-ring men mår inte bra av det. Samtidigt mår jag dåligt om jag inte kan vara intim med min kille. kondom funkar tyvärr inte heller. jäkla hormoner, varför kan det inte bara finnas en on och off knapp på livmodern…Varför tas aldrig pessar upp som förslag på preventivmedel på mödravårdscentralen? Är det osäkert skydd?

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
Åsa S
2018-09-17 08:57
#1

Det finns bra pessar i silikon numera som man kan ha inne hela tiden och bara ta ut och tvätta varannan dag eller så typ femcap. De anses nog inte riktigt lika säkra som p-piller och liknande men det är ju bättre än ingenting jag hade min när jag fyllt 40 det är ju inte så stor risk bli med barn då och den funkade bra. Här i stockholms län var det gratis via MVC. Man fick dock betala gelen själv.

MissClue
2018-09-17 13:50
#2

#1 tack för svaret, detta ska jag kolla upp på min MVC. Jag fyller 32 så är ju inte superfertil längre.

I love not man the less, but Nature more…

pyromanen
2018-09-17 18:03
#3

Jag hade pessar några år (gamla sorten, inte femcap) men blev gravid. Blev glad och hennes pappa också så det var inte någon katastrof även om det var väldigt omtumlande och oväntat. Var 25

Upp till toppen
Annons: