Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1509 ggr
[nejdetvetjaginte]
2018-09-16 22:17

gravid - pojkvän göra slut - Abort?

Känner inte jag kan behålla detta barnet, blev gravid av misstag 

men min pojkvän hotar med att göra slut om jag gör en abort, han säger det är mord. Jag känner mig så splittrad, jag fattar det är mitt beslut men känner mig ändå dum. Hade vart det värsta att göra en abort och sen bli lämnad, vet inte om det är ngt kontrollbehov från hans sida eller om det är hans genuina känslor? ngn som vart med om liknande?

Annons:
pyromanen
2018-09-16 22:24
#1

Vända dig till kurator på barnmorskamottagning eller kvinnoklinik. Du behöver prata med utanförstående men vål insatt i din situation. Gör det så snart som möjligt, så du hinner komma fram till bästa beslut i god tid. Det är din kropp och abort är lagligt och en rättighet (inte mord) i Sverige.

[nejdetvetjaginte]
2018-09-16 22:38
#2

Jo jag vet blev bara svårare att göra ett beslut med hans åsikter, abort är inget någon vill göra det är fruktansvärt. Men borde prata med någon.

Aleya
2018-09-17 03:30
#3

Är han värd att ha kvar som pojkvän om han säger då till dig? Det tycker jag inte att han är. Bestäm du själv vad du vill göra. Strunta i hans åsikt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Loris M
2018-09-17 07:39
#4

Han kan lämna dig i vilket fall som helst så låt inte det styra ditt beslut. Ett barn har man livet ut och är inget man kan ångra, så det är ett stort beslut. Det är inget man skaffar för att behålla en pojkvän. 

Håller med #1, prata med någon som kan hjälpa dig fatta beslutet utifrån hur din situation ser ut.

AlvaU
2018-09-17 09:36
#5

Som någon annan skriver - kanske är han inte värd att behålla om han inte respekterar att det är din kropp och din att göra som du vill med? Att skaffa barn eller ej är ett stort beslut och ska inte framtvingas. Vill du inte ha barn (för tillfället eller aldrig) så är det helt okej. Ingen ska behöva vara gravid mot sin vilja.

[nejdetvetjaginte]
2018-09-17 14:43
#6

ni har rätt bara svårt beslut att göra men lutar åt abort. tack!

Annons:
johanna95
2018-09-17 19:22
#7

Tycker att det är ofint och okänsligt att uttrycka sig så som din pojkvän har gjort. Det viktigaste i denna situationen är att det är just ditt beslut. Du ska själv få bestämma om du känner dig redo att ha ett barn i 18+ år och känner du dig inte redo för det så är det helt okej och om du känner dig redo så är det också helt okej.

koppargaller
2018-09-18 12:37
#8

Frågan är väl om du vill ha barn med honom?

[Forest]
2018-09-21 10:41
#9

 OM du vill ha barn så behåller du det. Ett barn sätter verkligen ett ett förhållande på prov.

Gaara
2018-09-24 10:32
#10

Jättesvår sits, ni är ju två om att ha skapat detta barn så jag tycker han har all rätt i världen till sina känslor, det är ju hans barn med. Samtidigt så är det ju du som ska bära det, föda det osv och man ska alltid sätta barnet främst. Är barnet oönskat av den ena föräldern så är det ju bättre för barnet att aldrig bli till. Barn kan inte välja sina föräldrar. Kan inte din kille leva med dig om du gör abort så är det så det är. Då går ni helt enkelt isär. Men du ska inte behålla ett barn du inte vill ha bara för att behålla en partner. Tanken på barnets bästa ska alltid komma i första hand.

Upp till toppen
Annons: